مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

559
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

639
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه کارکرد اجرایی و رضایت تحصیلی در گروهی از کودکان دبستانی با کاهش شنوایی با و بدون کاشت حلزون و کودکان با شنوایی طبیعی

صفحات

 صفحه شروع 200 | صفحه پایان 209

چکیده

 مقدمه و اهداف: کاهش شنوایی پیامدهای منفی جدی در جنبه های مختلف رشد کودک از جمله کارکردهای عالی شناختی, آموزش و زبان دارد. پژوهش حاضر با هدف مقایسه کارکرد اجرایی و رضایت تحصیلی کودکان دبستانی با کاهش شنوایی, دارای کاشت و بدون کاشت حلزون و کودکان با شنوایی طبیعی انجام گرفت. مواد و روش ها: جامعه آماری پژوهش حاضر, تمامی کودکان دبستانی با کاهش شنوایی بدون کاشت مدارس استثنایی و کودکان دارای کاهش با کاشت حلزون شنوایی مدارس استثنایی و عادی در دسترس شهر تهران و کودکان با شنوایی طبیعی منطقه 17 آموزش و پرورش شهر تهران در مهرماه سال 1393-1394 بود. نمونه این پژوهش 155 کودک دبستانی مدارس عادی و استثنایی شامل 44 دانش آموز بدون کاشت مدارس استثنایی, 44 دانش آموز دارای کاشت مدارس استثنایی و عادی شهر تهران با روش نمونه گیری تصادفی در دسترس و 67 دانش آموز با شنوایی طبیعی که با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده, آزمون دسته بندی کارت های ویسکانسین و پرسش نامه کیفیت زندگی در مدرسه بود. یافته ها: تحلیل داده ها با آزمون تحلیل واریانس ANOVA نشان داد که بین کارکرد اجرایی سه گروه تفاوت معنادار وجود نداشت, اما بین گروه ها در مدت زمان اجرای آزمون تفاوت معنادار مشاهده گردید )004/0=p) و نیز در رضایت از تحصیل تفاوت بین گروه ها معنادار بود (031/0=p). نتیجه گیری: دانش آموزان دارای کاهش شنوایی با کاشت حلزون و بدون کاشت در کارکردهای اجرایی که از طریق آزمون های بصری و دیداری سنجیده می شوند با گروه دارای شنوایی بهنجار تفاوتی نداشتند, اما مدت زمان اجرای آزمون در دانش آموزان با دارای کاشت و بدون کاشت بیشتر بود و رضایت تحصیلی کمتری نسبت به کودکان عادی داشتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کامل عطارکار، نصرت، خلخالی، وحید، و امیری مجد، مجتبی. (1398). مقایسه کارکرد اجرایی و رضایت تحصیلی در گروهی از کودکان دبستانی با کاهش شنوایی با و بدون کاشت حلزون و کودکان با شنوایی طبیعی. طب توانبخشی، 8(2 )، 200-209. SID. https://sid.ir/paper/239404/fa

    Vancouver: کپی

    کامل عطارکار نصرت، خلخالی وحید، امیری مجد مجتبی. مقایسه کارکرد اجرایی و رضایت تحصیلی در گروهی از کودکان دبستانی با کاهش شنوایی با و بدون کاشت حلزون و کودکان با شنوایی طبیعی. طب توانبخشی[Internet]. 1398؛8(2 ):200-209. Available from: https://sid.ir/paper/239404/fa

    IEEE: کپی

    نصرت کامل عطارکار، وحید خلخالی، و مجتبی امیری مجد، “مقایسه کارکرد اجرایی و رضایت تحصیلی در گروهی از کودکان دبستانی با کاهش شنوایی با و بدون کاشت حلزون و کودکان با شنوایی طبیعی،” طب توانبخشی، vol. 8، no. 2 ، pp. 200–209، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239404/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button