Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

683
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

589
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش گفتار نشانه دار بر بهبود دقت و درک خواندن دانش آموزان با آسیب شنوایی پایه اول ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 80 | صفحه پایان 85

چکیده

 مقدمه و اهداف: حس شنوایی جزء حس هایی است که انسان به وسیله آن به زبان و گفتار دست می یابد. رسیدن به خواندن در دوران کودکی امری ضروری است و مطالعات نشان می دهد که کودکان کم شنوا در مقایسه با کودکان شنوا از مهارت خواندن پایین-تری برخوردارند؛ از این روهدف پژوهش حاضر, بررسی تأثیر آموزش کیود بر بهبود خواندن دانش آموزان کم شنوای پایه اول ابتدایی است. مواد و روش ها: جامعه آماری پژوهش حاضر از نوع شبه تجربی (پیش آزمون و پس آزمون و پیگیری) با گروه کنترل, دانش آموزان کم شنوای دختر پایه اول تکمیلی بودند که در مدارس کم شنوای شهر تهران تحصیل می کردند. نمونه پژوهش به صورت در دسترس 10 نفر گروه آزمایش و 9 نفر گروه کنترل بودند. داده های خط پایه با استفاده از آزمون تشخیصی خواندن جمع آوری شد. گروه آزمایش تحت آموزش روش کیود در قالب 30 جلسه 45 دقیقه ای قرار گرفتند. داده ها با نرم افزار SPSS22و با استفاده از آزمون تکرار اندازه گیری ها تحلیل شد. یافته ها: یافته ّهای تحقیق حاضر نشان داد که روش آموزشی گفتار نشانه دار بر دقت تاثیر معنادار و مثبت (01/0=P) داشته است, ولی تاثیر آن بر درک خواندن معنادار نبود(09/0=P). نتیجه گیری: آموزش گفتار نشانه دار به کودکان کم شنوا می تواند مهارت های خواندن دانش آموزان کم شنوای پایه اول ابتدایی را بهبود بخشیده و احتمالا بتواند به آنها در امر تحصیل و برقراری ارتباط کمک کند؛ لذا روانشناسان و گفتاردرمانگران می توانند از آن برای آموزش افراد کم شنوا استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    پوریان، اسرین، موللی، گیتا، ظریفیان، طلیعه، و احمدی، سینا. (1398). تاثیر آموزش گفتار نشانه دار بر بهبود دقت و درک خواندن دانش آموزان با آسیب شنوایی پایه اول ابتدایی. طب توانبخشی، 8(2 )، 80-85. SID. https://sid.ir/paper/239406/fa

    Vancouver: کپی

    پوریان اسرین، موللی گیتا، ظریفیان طلیعه، احمدی سینا. تاثیر آموزش گفتار نشانه دار بر بهبود دقت و درک خواندن دانش آموزان با آسیب شنوایی پایه اول ابتدایی. طب توانبخشی[Internet]. 1398؛8(2 ):80-85. Available from: https://sid.ir/paper/239406/fa

    IEEE: کپی

    اسرین پوریان، گیتا موللی، طلیعه ظریفیان، و سینا احمدی، “تاثیر آموزش گفتار نشانه دار بر بهبود دقت و درک خواندن دانش آموزان با آسیب شنوایی پایه اول ابتدایی،” طب توانبخشی، vol. 8، no. 2 ، pp. 80–85، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239406/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا