Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,590
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,515
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی حافظه فعال در کودکان مبتلا به اختلال پردازش شنوایی

صفحات

 صفحه شروع 183 | صفحه پایان 191

کلیدواژه

پردازش شنوایی (مرکزی)Q2

چکیده

 مقدمه و اهدافدر فرایند شنیدن و درک گفتار, مسیر انتقال اطلاعات پایین به بالا یا مسیروابسته به داده, اساس کار را تشکیل می دهد. این مسیر به یکپارچگی راه های شنوایی مرکزی و همچنین سیگنال های صوتی ورودی وابسته است. در تفسیر اطلاعات شنیداری, مسیر انتقال اطلاعات بالا به پایین یا وابسته به مفهوم نقش دارد که این مسیر به نوبه خود به منابع مرکزی بالاتر مثل درک, توجه و حافظه ی فعال وابسته است. حافظه فعال نقش مهمی در فرایند درک شنیداری دارد و اختلال عملکرد آن می تواند آثار متعددی از جمله اختلال پردازش شنوایی را بهمراه داشته باشد. این مطالعه مروری کوشیده است که بر اساس آخرین پژوهش های بالینی در منابع گوناگون, اهمیت حافظه فعال را در پردازش اطلاعات شنوایی و ارزیابی آنرا در کودکان مبتلا به اختلال پردازش شنوایی مطرح سازد.مواد و روش ها این مقاله , مروری است بر آخرین مقالات و کتابها که از سال 2000 میلادی تاکنون در زمینه نقش حافظه فعال در پردازش اطلاعات شنوایی منتشر شده اند که از بانک های اطلاعاتی Pubmed, Proquest,Google scholar , Science direct انتخاب گردیده اند.یافته ها تشخیص درست اختلال پردازش شنوایی, نیازمند یک رویکرد جامع و کامل است که پردازش های شناختی در سطوح بالا مانند حافظه فعال را نیز مورد توجه قرار دهد. لازم به تاکید است که در کنار آزمون های ارزیابی دستگاه شنوایی مرکزی که مسیر پردازشی پایین به بالا را بررسی می کنند, باید ارزیابی هایی از مسیر پردازشی بالا به پایین نیز انجام شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    لطفی، یونس، خاورغزلانی، بهاره، گوهری، نسرین، حسینی دستگردی، زهرا، و امینی، سمیه. (1394). ارزیابی حافظه فعال در کودکان مبتلا به اختلال پردازش شنوایی. طب توانبخشی، 4(3)، 183-191. SID. https://sid.ir/paper/239512/fa

    Vancouver: کپی

    لطفی یونس، خاورغزلانی بهاره، گوهری نسرین، حسینی دستگردی زهرا، امینی سمیه. ارزیابی حافظه فعال در کودکان مبتلا به اختلال پردازش شنوایی. طب توانبخشی[Internet]. 1394؛4(3):183-191. Available from: https://sid.ir/paper/239512/fa

    IEEE: کپی

    یونس لطفی، بهاره خاورغزلانی، نسرین گوهری، زهرا حسینی دستگردی، و سمیه امینی، “ارزیابی حافظه فعال در کودکان مبتلا به اختلال پردازش شنوایی،” طب توانبخشی، vol. 4، no. 3، pp. 183–191، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239512/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا