مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,436
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,282
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر بازی ساختار یافته بر عملکرد اجرایی کودکان اتیسم با عملکرد بالا 12-5 سال

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 47

چکیده

 مقدمه و اهداف: هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازی ساختار یافته بر عملکرد اجرایی کودکان اتیسم با عملکرد بالا 5 تا 12 سال بود. مواد و روش ها: پژوهش پیش رو به شیوه نیمه آزمایشی و با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه اجرا شد. جامعه آماری پژوهش حاضر نیز شامل کلیه یکودکان مبتلا به اتیسم با عملکرد بالا 5 تا 12 سال مراجعه کننده به مراکز درمانی شهر تهران در سال 1394 بودند. نمونه پژوهش 24 کودک اتیسم با عملکرد بالا بود که از میان کلیه کودکان مبتلا به اتیسم مراجعه کننده به مراکز درمانی کودکان شهر تهران انتخاب و در دو گروه آزمایش و گواه گمارده شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه درجه بندی رفتاری کارکردهای اجرایی استفاده گردید. گروه آزمایش, بازی ساختار یافته را طی 16 جلسه 90 دقیقه ای دریافت نمود. نتایج: نتایج تحلیل کواریانس چند متغیری نشان داد که بین میانگین نمرات توانایی نظارت, توانایی برنامه ریزی, توانایی سازماندهی, توانایی حافظه کاری, توانایی شروع کردن, توانایی کنترل هیجان, توانایی تغییر و توانایی مهار بین دو گروه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری وجود دارد (P<0.05). به عبارت دیگر بازی ساختاریافته بر کارکردهای اجرایی موثر بوده است (P<0.05). نتیجه گیری: طبق نتایج, بازی های ساختار یافته لگو درمانی کارکردهای اجرایی را در کودکان اتیسم با عملکرد بالا به طور معناداری در پس آزمون گروه آزمایش افزایش داده است. لگو درمانی با استفاده از علایق طبیعی کودک و انگیزه یادگیری, تغییر رفتار را ایجاد می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    میرزاخانی، نوید، پورجبار، نسیم، رضایی، مهدی، دیباج نیا، پروین، و اکبرزاده باغبان، علیرضا. (1395). بررسی تاثیر بازی ساختار یافته بر عملکرد اجرایی کودکان اتیسم با عملکرد بالا 12-5 سال. طب توانبخشی، 5(3)، 35-47. SID. https://sid.ir/paper/239722/fa

    Vancouver: کپی

    میرزاخانی نوید، پورجبار نسیم، رضایی مهدی، دیباج نیا پروین، اکبرزاده باغبان علیرضا. بررسی تاثیر بازی ساختار یافته بر عملکرد اجرایی کودکان اتیسم با عملکرد بالا 12-5 سال. طب توانبخشی[Internet]. 1395؛5(3):35-47. Available from: https://sid.ir/paper/239722/fa

    IEEE: کپی

    نوید میرزاخانی، نسیم پورجبار، مهدی رضایی، پروین دیباج نیا، و علیرضا اکبرزاده باغبان، “بررسی تاثیر بازی ساختار یافته بر عملکرد اجرایی کودکان اتیسم با عملکرد بالا 12-5 سال،” طب توانبخشی، vol. 5، no. 3، pp. 35–47، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239722/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button