Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

871
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

685
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر آموزش گروهی و آموزش انفرادی هندلینگ بر کیفیت زندگی مادران کودکان 1 تا 6 ساله مبتلا به فلج مغزی

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 101

چکیده

 مقدمه و اهداف: ناتوانی کودک در درون خانواده ایجاد می شود و آثار نامطلوبی بر کارکرد خانواده و کیفیت زندگی آنها بر جا می گذارد, بنابراین پژوهش حاضر با هدف مقایسه تاثیر آموزش گروهی و آموزش انفرادی هندلینگ بر کیفیت زندگی مادران کودکان فلج مغزی انجام گردید.مواد و روش ها: در مطالعه حاضر کارآزمایی بالینی تصادفی و یک سو کور, 50 نفر از مادران کودکان فلج مغزی شهر اصفهان انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آموزش انفرادی و گروهی قرار گرفتند. ابزارهای جمع آوری اطلاعات شامل پرسش نامه کیفیت زندگی 36-SF, پرسش نامه سنجش افسردگی, اضطراب و استرس, پرسش نامه سنجش آگاهی از مراقبت های ویژه صحیح کودکان فلج مغزی, سیستم طبقه بندی اسپارکل, سیستم طبقه بندی عملکرد حرکتی درشت و پرسش نامه اطلاعات دموگرافیک بود. داده ها قبل و سه ماه بعد از مداخله جمع آوری و توسط نرم افزار SPSS نسخه 21 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: آنالیز کوواریانس نشان داد که در نمره کیفیت زندگی و سایر خرده مقیاس ها به جز سلامت هیجانی و سلامت عمومی, بین دو گروه آموزش انفرادی و گروهی اختلاف معنادار آماری وجود ندارد (0.05<P).نتیجه گیری: تاثیر آموزش گروهی و انفرادی مراقبت های ویژه بر کیفیت زندگی کلی مادران کودکان فلج مغزی به یک اندازه است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فخاری نیا، فاطمه، رصافیانی، مهدی، سورتیجی، حسین، جلیلی، نسرین، و بخشی، عنایت اله. (1396). مقایسه تاثیر آموزش گروهی و آموزش انفرادی هندلینگ بر کیفیت زندگی مادران کودکان 1 تا 6 ساله مبتلا به فلج مغزی. طب توانبخشی، 6(2)، 91-101. SID. https://sid.ir/paper/239777/fa

    Vancouver: کپی

    فخاری نیا فاطمه، رصافیانی مهدی، سورتیجی حسین، جلیلی نسرین، بخشی عنایت اله. مقایسه تاثیر آموزش گروهی و آموزش انفرادی هندلینگ بر کیفیت زندگی مادران کودکان 1 تا 6 ساله مبتلا به فلج مغزی. طب توانبخشی[Internet]. 1396؛6(2):91-101. Available from: https://sid.ir/paper/239777/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه فخاری نیا، مهدی رصافیانی، حسین سورتیجی، نسرین جلیلی، و عنایت اله بخشی، “مقایسه تاثیر آموزش گروهی و آموزش انفرادی هندلینگ بر کیفیت زندگی مادران کودکان 1 تا 6 ساله مبتلا به فلج مغزی،” طب توانبخشی، vol. 6، no. 2، pp. 91–101، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239777/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا