مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

482
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

614
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر یک دوره برنامه تمرینی یوگا بر توجه دیداری و شنیداری کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه همراه با بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 50

چکیده

 مقدمه و اهداف: اختلال نقص توجه/بیش فعالی, از شایع ترین اختلال های روان پزشکی در کودکان و نوجوانان است. مبتلایان در حوزه های مختلف مشکل دارند, مانند اختلال در نقص توجه دیداری و شنیداری که نقش مهمی در فعالیت های روزمره زندگی دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی تمرین یوگا بر توجه دیداری و شنیداری کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه همراه با بیش فعالی صورت گرفت. مواد و روش ها: در پژوهش حاضر 30 دانش آموز پسر 6 تا 7 ساله از مدارس ابتدایی شهر شیراز به کمک پرسش نامه علائم مرضی کودک-4 (CSI-4) و بر اساس ملاک های تشخیصی DSM-IV به عنوان آزمودنی انتخاب شدند و به طور تصادفی در 2 گروه)تجربی و کنترل (قرار گرفتند. گروه تجربی (15n=), تمرینات منتخب یوگای تدوین شده دریافت کردند. مدت زمان مداخله 12 جلسه (4 هفته و هر هفته 3 جلسه) یک ساعته بود. گروه کنترل (15n=) هیچ گونه مداخله ای دریافت نکرد. آزمودنی های دو گروه قبل و بعد از مداخله به وسیله آزمون عملکرد پیوسته ارزیابی (CPT) شدند. روش آماری مورد استفاده برای تحلیل یافته ها, آزمون تحلیل واریانس چندمتغیره بود. یافته ها: نتایج نشان داد که تمرینات یوگا در مقایسه با گروه کنترل توانستند در حد معناداری توجه دیداری (002/0P=) و شنیداری (003/0P=) کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه همراه با بیش فعالی را افزایش دهند. نتیجه گیری: می توان نتیجه گرفت که عملکرد توجه کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه همراه با بیش فعالی به کمک تمرینات یوگا بهبود می یابد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هاشمی، ایوب، عرب عامری، الهه، و عبدل زاده، حمیده. (1397). تاثیر یک دوره برنامه تمرینی یوگا بر توجه دیداری و شنیداری کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه همراه با بیش فعالی. طب توانبخشی، 7(4 )، 41-50. SID. https://sid.ir/paper/239920/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمی ایوب، عرب عامری الهه، عبدل زاده حمیده. تاثیر یک دوره برنامه تمرینی یوگا بر توجه دیداری و شنیداری کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه همراه با بیش فعالی. طب توانبخشی[Internet]. 1397؛7(4 ):41-50. Available from: https://sid.ir/paper/239920/fa

    IEEE: کپی

    ایوب هاشمی، الهه عرب عامری، و حمیده عبدل زاده، “تاثیر یک دوره برنامه تمرینی یوگا بر توجه دیداری و شنیداری کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه همراه با بیش فعالی،” طب توانبخشی، vol. 7، no. 4 ، pp. 41–50، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239920/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button