مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,454
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

850
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر خصوصی سازی بر کارایی خطوط اتوبوس رانی شهر تهران (با تاکید بر سامانه اتوبوس رانی تندرو)

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 76

چکیده

 حمل ونقل اتوبوسی, جایگاه قابل توجهی در جابه جایی های درون شهری, به ویژه در کلان شهرها دارد. یکی از اقدامات انجام شده در حوزه اتوبوس رانی شهر تهران طی سال های اخیر, واگذاری عرضه خدمات بسیاری از خطوط به بخش خصوصی است. این مطالعه, درصدد بررسی آثار خصوصی سازی بر ارائه خدمات اتوبوس رانی در کلان شهر تهران است. اهمیت خطوط اتوبوس تندرو در میزان جابه جایی و همچنین دسترسی بهتر به اطلاعات این سامانه, موجب شد بررسی تجربی موضوع, در محدوده این خطوط انجام شود. برای بررسی تجربی موضوع, به مقایسه کارایی خطوط 1 و 2 (خطوط دولتی) با خط 7 (خط خصوصی), طی سال های 1389 تا 1391 با استفاده از داده های فصلی پرداختیم. روش پرکاربرد در این نوع مطالعات, روش تحلیل پوششی داده هاست. نتایج تحقیق, حاکی از ناکارایی نسبی خط 7 در مقایسه با خطوط دولتی هستند که هم از نوع ناکارایی مدیریتی و هم ناکارایی مقیاس بوده که البته ناکارایی مقیاس, شدیدتر است. همچنین ناکارایی خط خصوصی در ستانده جابه جایی مسافر, بیشتر از ستانده کیلومترهای طی شده, شناسایی شد. از این رو, براساس یافته های تحقیق, به نظر می رسد وارد کردن انگیزه های خصوصی در ارائه خدمات حمل ونقل اتوبوسی به شیوه دنبال شده, تاکنون, نتیجه منفی داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عطرکارروشن، صدیقه، شیرین بخش، شمس اله، اسفندیار، مریم، و درودیان، حسین. (1394). تاثیر خصوصی سازی بر کارایی خطوط اتوبوس رانی شهر تهران (با تاکید بر سامانه اتوبوس رانی تندرو). اقتصاد و مدیریت شهری، 3(10)، 59-76. SID. https://sid.ir/paper/240256/fa

    Vancouver: کپی

    عطرکارروشن صدیقه، شیرین بخش شمس اله، اسفندیار مریم، درودیان حسین. تاثیر خصوصی سازی بر کارایی خطوط اتوبوس رانی شهر تهران (با تاکید بر سامانه اتوبوس رانی تندرو). اقتصاد و مدیریت شهری[Internet]. 1394؛3(10):59-76. Available from: https://sid.ir/paper/240256/fa

    IEEE: کپی

    صدیقه عطرکارروشن، شمس اله شیرین بخش، مریم اسفندیار، و حسین درودیان، “تاثیر خصوصی سازی بر کارایی خطوط اتوبوس رانی شهر تهران (با تاکید بر سامانه اتوبوس رانی تندرو)،” اقتصاد و مدیریت شهری، vol. 3، no. 10، pp. 59–76، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240256/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button