مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,225
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,946
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جایگاه آموزش در توسعه پایدار شهری

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 125

چکیده

 پایداری, الگویی برای تفکر در مورد آینده است که در آن, ملاحظات زیست محیطی, اجتماعی و اقتصادی, به منظور ارتقای کیفیت محیط زندگی, در وضعیتی متعادل با یکدیگر به سر می برند. شهر پایدار, شهری است که به دلیل استفاده اقتصادی از منابع, اجتناب از تولید بیش از حد ضایعات و بازیافت آنها تا حد امکان و پذیرش سیاست های مفید, قادر به ادامه حیات خود باشد. از جمله عواملی که به تحقق پارادایم پایداری به خصوص در شهرها, کمک می کند و لازم است با فرضیات بنیادی توسعه پایدار, منطبق باشد, آموزش است که هم به لحاظ ساختاری و هم از نظر محتوایی باید تغییراتی را پذیرا شود. در این مقاله با هدف شناخت و فهم جایگاه آموزش در توسعه پایدار, به خصوص توسعه پایدار شهری, با روش توصیفی- تحلیلی و اتکا به مطالعات اسنادی, از جمله بیانیه های بین المللی, به بررسی جایگاه آموزش در توسعه پایدار, در چارچوب معاهدات و قراردادهای بین المللی, از بعد مفهومی و معرفت شناسی آن, پرداخته شده است. نتایج تحقیق نشان می دهند که صورت بندی مفهوم آموزش برای توسعه پایدار, توسط سازمان هایی مانند یونسکو, به نحو مطلوب انجام شده است اما در پایان دهه آموزش برای توسعه پایدار, کماکان معضلاتی به خصوص در کشورهای در حال توسعه, در این رابطه وجود دارد؛ بنابراین تلاش های آتی بین المللی در این زمینه باید به سمت و سوی کشورها و شهرهای رو به توسعه, جهت دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدپورزرندی، حسین، و طباطبایی مزدآبادی، سیدمحسن. (1394). جایگاه آموزش در توسعه پایدار شهری. اقتصاد و مدیریت شهری، 3(10)، 111-125. SID. https://sid.ir/paper/240258/fa

    Vancouver: کپی

    محمدپورزرندی حسین، طباطبایی مزدآبادی سیدمحسن. جایگاه آموزش در توسعه پایدار شهری. اقتصاد و مدیریت شهری[Internet]. 1394؛3(10):111-125. Available from: https://sid.ir/paper/240258/fa

    IEEE: کپی

    حسین محمدپورزرندی، و سیدمحسن طباطبایی مزدآبادی، “جایگاه آموزش در توسعه پایدار شهری،” اقتصاد و مدیریت شهری، vol. 3، no. 10، pp. 111–125، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240258/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button