مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,901
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

949
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش رضایتمندی گردشگران از شهر مهاباد با تاکید بر گردشگری خرید

صفحات

 صفحه شروع 139 | صفحه پایان 155

چکیده

 امروزه خرید, حدود 70 درصد از هزینه های گردشگران را به خود اختصاص می دهد و رضایتمندی گردشگران از محیط خرید, زمینه بازگشت مجدد آنها را به مقصد گردشگری, فراهم می کند. شهر مهاباد, به دلیل نزدیکی به مرز و حوزه نفوذ تجاری مناسب, به یکی از کانون های گردشگری خرید و فعالیت بازارچه های مرزی, تبدیل شده است. در این راستا هدف تحقیق حاضر, ارزیابی میزان رضایتمندی گردشگران وارد شده به شهر مهاباد مبتنی بر گردشگری خرید می باشد. روش تحقیق, توصیفی- تحلیلی hsj و از روش های اسنادی و پیمایشی نیز استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش, شامل گردشگران ورودی به شهر مهاباد در نوروز سال 1393 به تعداد 58000 نفر می باشد. داده های تحقیق, براساس 120 پرسشنامه از گردشگرانی که در مهاباد اقامت داشته اند, گردآوری شدند که با نرم افزار SPSS و مدل تحلیل عاملی, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. در این پرسشنامه, از پاسخ دهندگان خواسته شد تا نسبت به 46 متغیر در مورد کیفیت و میزان رضایتشان از سفر به شهر مهاباد و جاذبه های آن با استفاده از طیف لیکرت, اظهارنظر نمایند. نتایج تحقیق نشان دادند دو عامل رفتار جامعه میزبان و کیفیت اسکان و نیز کیفیت محیط و جاذبه های آن, بیش از 56 درصد واریانس کل متغیرهای مورد بررسی را تبیین کرده اند که بیشترین تاثیر را در میزان رضایت گردشگران ورودی به شهر, داشته اند. در نهایت, با توجه به رابطه بین رضایتمندی گردشگران و بازگشت مجدد به منظور خرید, راهکارهایی برای افزایش میزان رضایت گردشگران ارائه شد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمانی، منصور، محمدنژاد، علی، خدادادی، پروین، و عطایی، وحید. (1394). سنجش رضایتمندی گردشگران از شهر مهاباد با تاکید بر گردشگری خرید. اقتصاد و مدیریت شهری، 3(10)، 139-155. SID. https://sid.ir/paper/240259/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمانی منصور، محمدنژاد علی، خدادادی پروین، عطایی وحید. سنجش رضایتمندی گردشگران از شهر مهاباد با تاکید بر گردشگری خرید. اقتصاد و مدیریت شهری[Internet]. 1394؛3(10):139-155. Available from: https://sid.ir/paper/240259/fa

    IEEE: کپی

    منصور سلیمانی، علی محمدنژاد، پروین خدادادی، و وحید عطایی، “سنجش رضایتمندی گردشگران از شهر مهاباد با تاکید بر گردشگری خرید،” اقتصاد و مدیریت شهری، vol. 3، no. 10، pp. 139–155، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240259/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button