مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,674
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

269
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رتبه بندی بخش های آموزشی بیمارستان امام خمینی (ره)

صفحات

 صفحه شروع 303 | صفحه پایان 308

چکیده

 امروزه سلامت جوامع انسانی تحت حمایت نظام های بهداشتی - درمانی است, به طوری که ارتقای کیفی خدمات ارائه شده این نظام, یکی از مهم ترین عوامل ارتقای سلامت جامعه است. برای بررسی کیفیت خدمات ارائه شده, ارزشیابی بیمارستان ها امری لازم و اجتناب ناپذیر است. این ارزشیابی, شامل عملیات علمی, برنامه های آموزشی و گزینش دانشجو و سایر عوامل نظام است. طرح های رتبه بندی بیمارستان ها در شناسایی و معرفی توانایی و کمبودهای بخش ها اثر چشمگیر و قابل توجهی را اعمال خواهد کرد.هدف ما از این پژوهش, رتبه بندی و مقایسه بخش های مختلف آموزشی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) از نظر پژوهشی, آموزشی و درمانی به تفکیک ارتقای کمی و کیفی برنامه های آموزشی - پژوهشی و درمانی است.برای بررسی عملکرد آموزشی بخش ها پرسشنامه مخصوص توسط روسای بخش ها تکمیل گردید. کلیه اعضای هیات علمی, سوالات پژوهشی مربوط را در فرم مخصوص جواب دادند. بررسی رضایت مندی گیرندگان خدمات آموزشی - درمانی از طریق پرسشگری از دستیاران, کارورزان, کارآموزان و بیماران انجام شد. اطلاعات جمع آوری شده با نرم افزار SPSS مورد تحلیل قرار گرفت.در مولفه آموزش, بخش کودکان رتبه اول و عفونی رتبه دوم و در مولفه پژوهش بخش عفونی رتبه اول و کودکان رتبه دوم را کسب نمودند. در مولفه رضایت مندی گیرندگان خدمات آموزشی - درمانی به ترتیب بخش عمومی و بخش های جراحی 3 و 4 رتبه اول را داشتند و در نهایت با وزن دهی 47 درصد به مولفه آموزش, 28 درصد به مولفه پژوهش و 25 درصد به مولفه رضایت مندی, بخش عفونی رتبه اول, کودکان ولیعصر رتبه دوم و ارتوپدی رتبه سوم را کسب نمودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عباسی، محمدرضا، رستمیان، عبدالرحمان، روستایی، ثمین، میثمی، علی پاشا، رییس کرمی، سیدرضا، شکویی نژاد مراغه، صفورا، کاویانی، احمد، عقیلی، مهدی، چمن، رضا، و حق الهی، فدیه. (1391). رتبه بندی بخش های آموزشی بیمارستان امام خمینی (ره). پایش، 11(3)، 303-308. SID. https://sid.ir/paper/24027/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی محمدرضا، رستمیان عبدالرحمان، روستایی ثمین، میثمی علی پاشا، رییس کرمی سیدرضا، شکویی نژاد مراغه صفورا، کاویانی احمد، عقیلی مهدی، چمن رضا، حق الهی فدیه. رتبه بندی بخش های آموزشی بیمارستان امام خمینی (ره). پایش[Internet]. 1391؛11(3):303-308. Available from: https://sid.ir/paper/24027/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا عباسی، عبدالرحمان رستمیان، ثمین روستایی، علی پاشا میثمی، سیدرضا رییس کرمی، صفورا شکویی نژاد مراغه، احمد کاویانی، مهدی عقیلی، رضا چمن، و فدیه حق الهی، “رتبه بندی بخش های آموزشی بیمارستان امام خمینی (ره)،” پایش، vol. 11، no. 3، pp. 303–308، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/24027/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button