مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,196
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

426
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و تعیین ابعاد الگوی مدیریت گردشگری شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 144

چکیده

 گردشگری به عنوان یک پدیده مدرن, دارای ماهیتی اقتصادی است و برای کشورهایی که از این ظرفیت برخوردارند, نقش و اهمیت ویژه ای دارد. هدف اصلی این پژوهش, شناسایی و تعیین ابعاد الگوی مدیریت گردشگری شهر تهران بر اساس نظر مدیران, کارشناسان و خبرگان حوزه گردشگری, با استفاده از الگوی سه شاخگی است که به منظور طراحی و تدوین الگوی مدیریت گردشگری شهری, متناسب با شرایط اقتصادی, اجتماعی- فرهنگی, سیاسی و زیست محیطی شهر تهران انجام شده است. این پژوهش از لحاظ ماهیت, در گروه تحقیقات کمی قرار می گیرد و از نظر هدف, کاربردی است که به شیوه توصیفی- پیمایشی انجام شده است. برای گردآوری داده های اولیه, پس از مطالعه مبانی نظری و ادبیات موضوع گردشگری, ابزار سنجش به شکل پرسشنامه بسته پاسخ, شامل 55 گویه در مقیاس پنج گزینه ای لیکرت, طراحی شده است. روایی پرسشنامه, از نوع روایی صوری و روایی محتوا بوده و برای سنجش پایایی, از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده که مقدار آن, 0.94 برآورد شده است. نمونه آماری, 400 نفر از خبرگان دانشگاهی, مدیران و کارشناسان فعال در حوزه گردشگری در شهر تهران هستند که تعداد 371 پرسشنامه معتبر از آنها گردآوری شد. در این پژوهش, سه فرضیه, مطرح و برای تجزیه وتحلیل داده ها, از روش تحلیل عاملی و مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج حاصل از تجزیه وتحلیل داده ها, نشان داده اند عوامل تاثیرگذار بر الگوی مدیریت گردشگری شهری تهران, در سه بعد ساختاری, محیطی و محتوایی قرار می گیرند و طراحی الگوی سه بعدی مدیریت گردشگری شهری مبتنی بر الگوی سه شاخگی, می تواند مبنایی مناسب برای سیاست گذاری و برنامه ریزی گردشگری شهر تهران باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ضیایی، محمود، عباسی کارجگان، داوود، کاظمیان، غلامرضا، و کروبی، مهدی. (1394). شناسایی و تعیین ابعاد الگوی مدیریت گردشگری شهر تهران. اقتصاد و مدیریت شهری، 4(13)، 121-144. SID. https://sid.ir/paper/240301/fa

    Vancouver: کپی

    ضیایی محمود، عباسی کارجگان داوود، کاظمیان غلامرضا، کروبی مهدی. شناسایی و تعیین ابعاد الگوی مدیریت گردشگری شهر تهران. اقتصاد و مدیریت شهری[Internet]. 1394؛4(13):121-144. Available from: https://sid.ir/paper/240301/fa

    IEEE: کپی

    محمود ضیایی، داوود عباسی کارجگان، غلامرضا کاظمیان، و مهدی کروبی، “شناسایی و تعیین ابعاد الگوی مدیریت گردشگری شهر تهران،” اقتصاد و مدیریت شهری، vol. 4، no. 13، pp. 121–144، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240301/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button