مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,597
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,269
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین مدل برندسازی شهری در راستای ارتقای رقابت پذیری و رشد اقتصاد شهری با استفاده از مدل F’ANP

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 56

چکیده

 در دهه های اخیر, شهرها در جست وجوی یافتن راه های جدیدی جهت ارتقا و رشد اقتصادی خود هستند, از این رو بهره گیری مطلوب از دارایی های شهری به منظور جذب سرمایه و ورود به عرصه های رقابتی, بیش از پیش مورد توجه مدیران شهری قرار گرفته است. در این شرایط رقابتی, با توجه به نقش برندسازی به عنوان ابزاری برای ایجاد مزیت رقابتی, دولت ها بر تقویت فعالیت های برندسازی شهری متمرکز شده اند؛ بر این اساس, پژوهش حاضر سعی دارد تا با بررسی مفاهیم و دیدگاه های موجود در مورد برندسازی شهری, رقابت پذیری و رشد اقتصاد شهری, به استخراج شاخص های هر یک پرداخته و سپس با اولویت بندی شاخص ها, یک مدل مفهومی از برندسازی شهری در راستای رقابت پذیری و رشد اقتصاد شهری ارائه دهد. تحقیق حاضر برحسب هدف, کاربردی و از لحاظ گردآوری اطلاعات, از نوع مطالعات اسنادی- کتابخانه ای و پیمایشی بوده و ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه می باشد. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها, از مدل F’ANP استفاده شده است تا ضمن بهره گیری از مزیت های ذاتی روش تحلیل عاملی, ابتدا موضوع به ابعاد تشکیل دهنده تجزیه شود و سپس با استفاده از روش ANP, این ابعاد, عناصر و ارتباط بین عناصر و خوشه مورد بررسی قرار گیرد. نمونه آماری پژوهش؛ شامل اساتید و دانشجویان دکتری شهرسازی دانشگاه های علوم و تحقیقات تهران و شهر قدس بوده و روش نمونه گیری به صورت تصادفی ساده می باشد. همچنین روش تحلیل عاملی با استفاده از 21 شاخص و با استفاده از نرم افزار SPSS انجام شده است. نتایج پژوهش, بیانگر اهمیت و لزوم توجه به اصول برندسازی شهری مانند: خلق جاذبه های شهری, ایجاد مزیت های متمایز از مکان, افزایش مشارکت و بهره وری, اتصال و ارتباط شهرها, بهبود مکان, توسعه خلاقیت, حفظ و توسعه دارایی های شهری در زمینه ارتقای قدرت رقابتی و در نتیجه رشد اقتصاد شهری است. در پایان نیز راهبردها و پیشنهادهایی در خصوص برندسازی شهرها در راستای ارتقای رقابت پذیری و رشد اقتصاد شهری ارائه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، فاطمه، سعیده زرآبادی، زهراالسادات، و ماجدی، حمید. (1397). تبیین مدل برندسازی شهری در راستای ارتقای رقابت پذیری و رشد اقتصاد شهری با استفاده از مدل F’ANP. اقتصاد و مدیریت شهری، 6(2 (پیاپی 22) )، 33-56. SID. https://sid.ir/paper/240356/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی فاطمه، سعیده زرآبادی زهراالسادات، ماجدی حمید. تبیین مدل برندسازی شهری در راستای ارتقای رقابت پذیری و رشد اقتصاد شهری با استفاده از مدل F’ANP. اقتصاد و مدیریت شهری[Internet]. 1397؛6(2 (پیاپی 22) ):33-56. Available from: https://sid.ir/paper/240356/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه مرادی، زهراالسادات سعیده زرآبادی، و حمید ماجدی، “تبیین مدل برندسازی شهری در راستای ارتقای رقابت پذیری و رشد اقتصاد شهری با استفاده از مدل F’ANP،” اقتصاد و مدیریت شهری، vol. 6، no. 2 (پیاپی 22) ، pp. 33–56، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240356/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا