مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

637
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

603
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی چارچوب بندی پیام بر انجام فعالیت های بدنی در دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 535 | صفحه پایان 544

چکیده

 مقدمه: ورزش به عنوان یکی از مهم ترین عوامل سلامت جسم و روان آن گونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است. هدف از این مطالعه, بررسی اثربخشی چارچوب بندی پیام بر انجام فعالیت های جسمانی در دانشجویان دانشگاه زنجان در سال 97-1396 بود. مواد و روش کار: این پژوهش یک مطالعه مداخله ای بود. که 90 نفر از دانشجویان دانشگاه زنجان به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده و به صورت تصادفی به سه گروه, دریافت کنندگان پیام سودمحور, دریافت کنندگان پیام زیان محور و دریافت کنندگان پیام ترکیبی, تقسیم شدند. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش, پرسشنامه ای برگرفته از تحقیقات مشابه بود. در ابتدا اطلاعات اولیه از گروههای سه گانه گردآوری شد و بعد از مداخله و پس از گذشت یک ماه از آن, مجددا اطلاعات از 3 گروه جمع آوری و با استفاده از نرم افزار spss نسخه 20 مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. یافته ها: در مطالعه اخیر هر سه نوع رویکرد سودمحور, زیان محور و ترکیبی باعث افزایش نگرش مثبت, قصدعمل و رفتار ورزش کردن نسبت به قبل از مداخله شد, اما تفاوت معنادار بین سه چارچوب بندی فوق در افزاایش نگرش مثبت, قصد عمل و رفتار ورزش کردن دیده نشد. میانگین گروه سودمحور در این سه مورد به وضوح از گروه ترکیبی و به خصوص گروه زیان محور بالاتر بود. بحث و نتیجه گیری: اگرچه یافته ها تفاوت معناداری بین انواع چارچوب بندی پیام نشان نداد, به نظر می رسد پیام سودمحور اثر بیشتری داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مرادپور، زهرا، صالحی، جواد، و الهی، طاهره. (1398). اثربخشی چارچوب بندی پیام بر انجام فعالیت های بدنی در دانشجویان. پایش، 18(5 )، 535-544. SID. https://sid.ir/paper/24050/fa

    Vancouver: کپی

    مرادپور زهرا، صالحی جواد، الهی طاهره. اثربخشی چارچوب بندی پیام بر انجام فعالیت های بدنی در دانشجویان. پایش[Internet]. 1398؛18(5 ):535-544. Available from: https://sid.ir/paper/24050/fa

    IEEE: کپی

    زهرا مرادپور، جواد صالحی، و طاهره الهی، “اثربخشی چارچوب بندی پیام بر انجام فعالیت های بدنی در دانشجویان،” پایش، vol. 18، no. 5 ، pp. 535–544، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/24050/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button