مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,312
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

705
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تکیه گاه سازی آموزشی و تاثیر آن بر یادگیری زبان فارسی

صفحات

 صفحه شروع 3 | صفحه پایان 24

چکیده

 آموزش و یادگیری زبان دوم برای زبان آموزان, به ویژه در دوره های آموزش عالی, نیازمند بهره گیری از رویکردها و راهبردهای آموزشی مناسبی است که بتواند یادگیری را برای زبان آموزان تسهیل کند. هدف اصلی این پژوهش, بررسی رابطه تکیه گاه سازی آموزشی و میزان یادگیری زبان فارسی در بین فارسی آموزان است. روش مورد استفاده در این مطالعه از نوع همبستگی و جامعه آماری پژوهش شامل همه دانشجویان غیرفارسی زبان مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین در سال تحصیلی 92-93 بوده است. بدین منظور, 126 نفر به شیوه نمونه گیری نسبی انتخاب شدند که این تعداد به مقیاس تکیه گاه سازی آموزشی پاسخ دادند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام استفاده شد. نتایج تحلیل داده ها نشان داد که بین تکیه گاه سازی آموزشی و انواع آن (شناختی, فنی, رویه ای, فراشناختی و انگیزشی) با یادگیری زبان فارسی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین, نتایج رگرسیون گام به گام نشان داد که تکیه گاه سازی شناختی, فنی, رویه ای, فراشناختی و انگیزشی, به طور مثبت و معناداری یادگیری زبان فارسی را پیش بینی کرده اند. نتایج این پژوهش حاکی از اهمیت توجه به تکیه گاه سازی آموزشی و انواع آن در افزایش یادگیری زبان فارسی توسط فارسی آموزان غیرایرانی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورجمشیدی، مریم، زنگنه، حسین، و مومنی راد، اکبر. (1393). تکیه گاه سازی آموزشی و تاثیر آن بر یادگیری زبان فارسی. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، 3(2 (پیاپی 7))، 3-24. SID. https://sid.ir/paper/240651/fa

    Vancouver: کپی

    پورجمشیدی مریم، زنگنه حسین، مومنی راد اکبر. تکیه گاه سازی آموزشی و تاثیر آن بر یادگیری زبان فارسی. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان[Internet]. 1393؛3(2 (پیاپی 7)):3-24. Available from: https://sid.ir/paper/240651/fa

    IEEE: کپی

    مریم پورجمشیدی، حسین زنگنه، و اکبر مومنی راد، “تکیه گاه سازی آموزشی و تاثیر آن بر یادگیری زبان فارسی،” پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، vol. 3، no. 2 (پیاپی 7)، pp. 3–24، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240651/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button