مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

555
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

559
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سواد دانشگاهی در نظام آموزش عالی ایران: مطالعه موردی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 20

چکیده

 این پژوهش کسب سواد دانشگاهی را از منظر سه مولفه بنیادی آن, یعنی «نگارش دانشگاهی», «خوانش دانشگاهی», و «تفکر انتقادی» از طریق «مطالعه موردی» بررسی می کند. بر همین اساس, این پژوهش در پارادایمی کیفی, به دنبال کسب شناخت از کیفیت های آموزش سواد دانشگاهی و ارتقای آن میان دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده منتخب است. از این رو, نگارندگان کوشیده اند اطلاعات لازم و شاخص های برسازنده سواد دانشگاهی را در وهله نخست از طریق ادبیات موضوعی تحقیق, گردآوری و سپس از طریق پرسش نامه و مصاحبه با ده تن از استادان بررسی نمایند. نتایج این پژوهش بیانگر آن است که گرچه استادان دانشکده بر اغلب قابلیت های مرتبط با سواد دانشگاهی دانشجویان اتفاق نظر دارند, در عین حال, به تکالیف و وظایف مقرر که لازمه ارتقای حوزه محتوایی سواد دانشگاهی در میان دانشجویان است کمتر اختصاص می دهند و ارزیابی درستی در این باره از وضعیت دانشجویان خود ندارند. در نتیجه, در دانشکده مورد مطالعه به مسیله سواد دانشگاهی دانشجویان اهمیت چندانی داده نشده است و از همین رو دانشجویان جدیدالورود به دوره های کارشناسی, بازتاب کافی از استادان خود دریافت نمی کنند تا بر همان اساس به گفتمان دانشگاهی دست یابند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیروزان، علیرضا، و فاضلی، نعمت اله. (1398). سواد دانشگاهی در نظام آموزش عالی ایران: مطالعه موردی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 23(45 )، 1-20. SID. https://sid.ir/paper/240812/fa

    Vancouver: کپی

    پیروزان علیرضا، فاضلی نعمت اله. سواد دانشگاهی در نظام آموزش عالی ایران: مطالعه موردی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی[Internet]. 1398؛23(45 ):1-20. Available from: https://sid.ir/paper/240812/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا پیروزان، و نعمت اله فاضلی، “سواد دانشگاهی در نظام آموزش عالی ایران: مطالعه موردی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران،” پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، vol. 23، no. 45 ، pp. 1–20، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240812/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button