Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

464
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

590
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پویایی فعالیت ها در آموزش مکالمه زبان عربی: تحلیل فعالیت های مجموعه «اللغه العربیه» براساس مبانی تهیه و تدوین محتوای آموزش زبان خارجی

صفحات

 صفحه شروع 160 | صفحه پایان 180

چکیده

 فعالیت های کلاسی و غیر کلاسی مهارت سخن گفتن, مهم ترین بخشی است که فرصت کاربرد عملی زبان را برای زبان آموزان فراهم می کند. تالیف مجموعه های آموزشی متشکل از چند گفت وگو, متن, فعالیت های جایگزینی و تحویلی در سطوح مقدماتی, و بحث و مناقشه در سطوح پیشرفته بدون در نظر گرفتن اصول علمی حاکم بر این فعالیت ها, آسیب شایعی است که در بیشتر مجموعه های آموزشی زبان عربی وجود دارد. در راستای آسیب شناسی این مسئله و ارائه راهکارهای مناسب, این پژوهش می کوشد با مراجعه به منابع نظری حوزه آموزش زبان خارجی, مهم ترین ویژگی های مطالب و فعالیت های آموزشی پویا برای مهارت سخن گفتن و نیز با تحلیل فعالیت های مهارت مکالمه در کتاب اللغه العربیه از انتشارات جامعه المصطفی براساس محورهای استخراج شده, راهکارهایی عملی برای تقویت این فعالیت ها ارائه نماید. این فعالیت ها در محورهای تقویت نقش های زبانی, واقعی و اصیل بودن مطالب, شخصی سازی فعالیت ها, رعایت سطوح از ساده به دشوار, فعالیت های متمرکز بر دقت, روانی و تنوع (استفاده از تصاویر, نقش بازی کردن, بحث گروهی, فعالیت های شکاف اطلاعاتی, مصاحبه و بازی های زبانی) تحلیل شده اند. نتایج پژوهش نشان می دهد که در سطوح مقدماتی, فعالیت های مناسبی برای تقویت نقش های زبانی, استفاده از زبان واقعی, تقویت دقت در تلفظ واژگان, و تقویت روانی ارائه نشده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، دانش، و نظری، یوسف. (1398). پویایی فعالیت ها در آموزش مکالمه زبان عربی: تحلیل فعالیت های مجموعه «اللغه العربیه» براساس مبانی تهیه و تدوین محتوای آموزش زبان خارجی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 23(45 )، 160-180. SID. https://sid.ir/paper/240819/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی دانش، نظری یوسف. پویایی فعالیت ها در آموزش مکالمه زبان عربی: تحلیل فعالیت های مجموعه «اللغه العربیه» براساس مبانی تهیه و تدوین محتوای آموزش زبان خارجی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی[Internet]. 1398؛23(45 ):160-180. Available from: https://sid.ir/paper/240819/fa

    IEEE: کپی

    دانش محمدی، و یوسف نظری، “پویایی فعالیت ها در آموزش مکالمه زبان عربی: تحلیل فعالیت های مجموعه «اللغه العربیه» براساس مبانی تهیه و تدوین محتوای آموزش زبان خارجی،” پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، vol. 23، no. 45 ، pp. 160–180، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240819/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا