مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

924
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

376
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جایگاه آموزش کارآفرینی در سرفصل های رشته ی زبان و ادبیات فارسی با تأکید بر رویکرد رفتاری

صفحات

 صفحه شروع 76 | صفحه پایان 98

چکیده

 با توجه به نقش کارآفرینی در توسعه ی جوامع, آموزش کارآفرینی باید متناسب با نیازها در دانشگاه ها و همسو با ویژگی های هر گروه علمی باشد. هدف این پژوهش نیز ارزیابی جایگاه آموزش کارآفرینی در سرفصل های رشته ی زبان و ادبیات فارسی با تکیه بر رویکرد رفتاری و براساس روش توصیفی تحلیلی است. نتایج پژوهش نشان می دهد تاکنون در رشته ی زبان و ادبیات فارسی, به مسئلة کارآفرینی توجه نشده است؛ در حالی که در زمینه های مختلف مانند طراحی لباس براساس باورهای قومی, نام گزینی, قصه درمانی, گردشگری ادبی و تولید محتوا, ویرایش و آموزش و بازی های رایانه ای قابلیت کارآفرینی وجود دارد. درواقع وجود ضعف هایی در زمینه ی آموزش و ایجاد مهارت و تجربه, موجب شده است تا دانشجویان با وجود داشتن تحصیلات عالی, نتوانند در زمینه ی کارآفرینی موفق باشند. در سرفصل های دوره های مختلف این رشته, به مسئلة کارآفرینی اصلاً توجهی نشده است. برای رفع این آسیب, پیشنهاد می شود با بازنگری در سرفصل ها, واحدهایی مناسب کارآفرینی در رشته ی زبان و ادبیات فارسی به برنامة آموزشی اضافه شود؛ حتی می توان با راه اندازی گرایش های جدید و به خصوص میان رشته ای, این مشکل را رفع کرد. همچنین دانشجویان رشته ی زبان و ادبیات فارسی, هیچ گونه تجربه و مهارتی در زمینه ی کارآفرینی در دانشگاه کسب نمی کنند که می توان با تشکیل هسته های کارآفرینی, برگزاری کارگاه ها, فرستادن دانشجویان به مراکز مختلف به عنوان کارآموز, شبیه سازی های رایانه ای, مصاحبه با کارآفرینان, راه اندازی کسب وکارهای دانشجویی و کاوش های محیطی, در این زمینه مؤثر واقع شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ظاهری عبدوند، ابراهیم، و صفری، جهانگیر. (1398). جایگاه آموزش کارآفرینی در سرفصل های رشته ی زبان و ادبیات فارسی با تأکید بر رویکرد رفتاری. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 23(44 )، 76-98. SID. https://sid.ir/paper/240861/fa

    Vancouver: کپی

    ظاهری عبدوند ابراهیم، صفری جهانگیر. جایگاه آموزش کارآفرینی در سرفصل های رشته ی زبان و ادبیات فارسی با تأکید بر رویکرد رفتاری. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی[Internet]. 1398؛23(44 ):76-98. Available from: https://sid.ir/paper/240861/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم ظاهری عبدوند، و جهانگیر صفری، “جایگاه آموزش کارآفرینی در سرفصل های رشته ی زبان و ادبیات فارسی با تأکید بر رویکرد رفتاری،” پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، vol. 23، no. 44 ، pp. 76–98، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240861/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button