مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

720
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

720
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه ترفندهای اجرایی تبلیغات تجاری با تأکید بر هنر تعاملی در سال های 2000 – 2017

صفحات

 صفحه شروع 50 | صفحه پایان 74

چکیده

 مفهوم ساده تبلیغ یعنی جهت دهی به افکار عمومی با قصد و نیت قبلی به سمت و سوی خاص به واسطه خلاقیت در اجرای تکنیک است. در این میان تبلیغات محیطی[i] مهم ترین ابزار ارتباطی و آموزشی در جوامع هستند که قدرتی فراتر از تصور دارند. تبلیغات شهری[ii] یکی از کار آمدترین شاخه های تبلیغ در گرافیک محیطی[iii] است, که در بسیاری از کشورهای پیش رفته دنیا از آن برای زیباسازی فضای شهری, اطلاع رسانی و تبلیغات تجاری[iv] استفاده می شود. بستر تبلیغات محیطی از طریق نوشتاری و تصویری در معرض دید مخاطبان پیاده و سواره در فضای عمومی شهر است. در این پژوهش کوشش شده است تکنیک های اجرایی تعاملی در تبلیغات تجاری مطالعه شود. هدف اصلی؛ بررسی ترفندهای اجرایی در تبلیغات تجاری و ویژگی های آن جهت انتقال پیام به صورت مؤثر به مخاطب بوده است. این پژوهش به روش توصیفی-تحلیلی انجام شده و جمع آوری اطلاعات آن به شیوه ی کتابخانه ای است, و در نهایت با استفاده از داده های به دست آمده به بررسی تحلیل نمونه هایی از تبلیغات جهان پرداخت نموده, چنان که نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد شیوه تعاملی با تکنیک های اجرایی از جمله "تعاملی رایانه ای, هنر حجمی, هنر الکترونیکی و هنر دیجیتالی" بیشترین تأثیر را در اقناع مخاطبین داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رسولی پور، سمیه، و امامی فر، سیدنظام الدین. (1398). مطالعه ترفندهای اجرایی تبلیغات تجاری با تأکید بر هنر تعاملی در سال های 2000 – 2017. جهانی رسانه، 14(1 (پیاپی 27) )، 50-74. SID. https://sid.ir/paper/241158/fa

    Vancouver: کپی

    رسولی پور سمیه، امامی فر سیدنظام الدین. مطالعه ترفندهای اجرایی تبلیغات تجاری با تأکید بر هنر تعاملی در سال های 2000 – 2017. جهانی رسانه[Internet]. 1398؛14(1 (پیاپی 27) ):50-74. Available from: https://sid.ir/paper/241158/fa

    IEEE: کپی

    سمیه رسولی پور، و سیدنظام الدین امامی فر، “مطالعه ترفندهای اجرایی تبلیغات تجاری با تأکید بر هنر تعاملی در سال های 2000 – 2017،” جهانی رسانه، vol. 14، no. 1 (پیاپی 27) ، pp. 50–74، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/241158/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button