مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,990
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,242
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جایگاه خانواده در تحقیقات سواد رسانه ای در ایران: مرور سیستماتیک

صفحات

 صفحه شروع 112 | صفحه پایان 128

چکیده

 نقش خانواده در شکل گیری سواد رسانه ای و اطلاعاتی نسل جدید حائز اهمیت فراوان است. این مطالعه با هدف شناخت جایگاه خانواده در تحقیقات سواد رسانه ای, به مطالعه سیستماتیک پژوهش های پیشین در ایران پرداخته است. برای یافتن مقالات و آثار علمی پیشین, پنج کلمه ی کلیدی شامل "سواد رسانه ای", "سواد اطلاعاتی", "خانواده", "والدین" و" ایران" در شش سایت نمایه کننده ی اسناد علمی و همچنین موتور جستجوی "گوگل اسکالر" مورد جستجو قرار گرفت. پس از مرور یکصد و پنج مقاله, 19 مقاله مورد مطالعه ی دقیق قرار گرفتند که در نهایت 9 مقاله برای ورود به تجزیه و تحلیل نهایی حائز شرایط بودند. نتایج نشان می دهد که عمده مطالعات با بهره گیری از روش های مطالعه ی اسنادی و همچنین توصیفی مقطعی با ابزار پرسشنامه در پی پاسخگویی به اهداف خود بوده اند. روابط بین سطح تحصیلات و شرایط اقتصادی خانواده ها و سواد رسانه ای از جمله اهدافی عنوان شده اند که مطالعات خواستار تعیین ماهیت آنها بوده اند. بر اساس این نتایج, توجه به مؤلفه های دیگر در خصوص نقش خانواده در سواد رسانه ای می تواند ظرفیت های خانواده به عنوان یک نهاد اجتماعی تأثیرگذار را روشن تر سازد. از آنجایی که لازمه ی آموزش و یادگیری, پژوهش و تحقیق است, و با توجه به تأکید مطالعات پیشین بر برگزاری کارگاهها و تهیه ی مفاد آموزشی و یادگیری سواد رسانه ای, به­ کارگیری تمهیدات مختلف از جمله به­ کارگیری افراد متخصص حوزه ی ارتباطات و رسانه ها و همچنین مسئولان مرتبط در حوزه ی آموزش و پرورش تأکید می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهرابی، داوود. (1398). جایگاه خانواده در تحقیقات سواد رسانه ای در ایران: مرور سیستماتیک. جهانی رسانه، 14(1 (پیاپی 27) )، 112-128. SID. https://sid.ir/paper/241160/fa

    Vancouver: کپی

    مهرابی داوود. جایگاه خانواده در تحقیقات سواد رسانه ای در ایران: مرور سیستماتیک. جهانی رسانه[Internet]. 1398؛14(1 (پیاپی 27) ):112-128. Available from: https://sid.ir/paper/241160/fa

    IEEE: کپی

    داوود مهرابی، “جایگاه خانواده در تحقیقات سواد رسانه ای در ایران: مرور سیستماتیک،” جهانی رسانه، vol. 14، no. 1 (پیاپی 27) ، pp. 112–128، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/241160/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button