مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,910
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,052
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر مصرف کالاهای فرهنگی در بین جوانان

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 76

چکیده

 این پژوهش به ارزیابی عوامل موثر بر مصرف کالاهای فرهنگی میان جوانان می پردازد. هدف اصلی تحقیق حاضر, شناخت نقش برخی عوامل فردی و اجتماعی چون سن, جنسیت, شغل, سطح تحصیلات, مدت زمان گذران اوقات فراغت, و پایگاه اقتصادی- اجتماعی بر میزان مصرف کالاهای فرهنگی میان جوانان است. روش پژوهش پیمایشی است. جامعه آماری جوانان 18 تا 29 ساله شهر گرگان (96429 نفر) و نمونه آماری 400 نفر از جوانان است. برای انتخاب نمونه, از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای استفاده شده و ابزار عمده جمع آوری داده ها «پرسش نامه محقق ساخته» بوده است. توصیف و تبیین داده ها با استفاده از روش های آماری متناسب با سطح سنجش متغیرها صورت گرفته است. یافته ها و نتایج تحقیق نشان می دهد که میان جنسیت و مصرف کالاهای فرهنگی تفاوت است, به طوری که مردان بیش تر از زنان کالاهای فرهنگی مصرف می کنند. هم چنین سطح تحصیلات, سن, مدت زمان گذران اوقات فراغت, و پایگاه اجتماعی اقتصادی با میزان مصرف کالاهای فرهنگی رابطه مثبت دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    الیاسی، مجید، پرده دار، فاطمه، ترشیزی، سوده، خوش فر، غلامرضا، و دنکو، مجید. (1390). بررسی عوامل موثر بر مصرف کالاهای فرهنگی در بین جوانان. جامعه پژوهی فرهنگی، 2(2)، 55-76. SID. https://sid.ir/paper/241186/fa

    Vancouver: کپی

    الیاسی مجید، پرده دار فاطمه، ترشیزی سوده، خوش فر غلامرضا، دنکو مجید. بررسی عوامل موثر بر مصرف کالاهای فرهنگی در بین جوانان. جامعه پژوهی فرهنگی[Internet]. 1390؛2(2):55-76. Available from: https://sid.ir/paper/241186/fa

    IEEE: کپی

    مجید الیاسی، فاطمه پرده دار، سوده ترشیزی، غلامرضا خوش فر، و مجید دنکو، “بررسی عوامل موثر بر مصرف کالاهای فرهنگی در بین جوانان،” جامعه پژوهی فرهنگی، vol. 2، no. 2، pp. 55–76، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/241186/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button