مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,908
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,141
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدریس به روش معکوس در آموزش عالی: روایت های یک مدرس دانشگاه

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 136

چکیده

 این پژوهش به بررسی روایت های یک مدرس دانشگاه و اجرای آموزش به شیوه معکوس پرداخته است. پژوهش موردنظر روایی است و به انگاره تحقیقات کیفی و تفسیر گرایانه تعلق دارد. منبع داده های این پژوهش روایت چهار ترم آموزشی در آموزش عالی است. تحلیل داده ها نشان می دهد در این شیوه آموزشی باهمان اجزای کلاس سنتی, سروکار داریم اما چیدمان و نتیجه ای که از آن حاصل می شود, می تواند متفاوت باشد.آموزش محتوای درس در فضایی خارج از کلاس اتفاق می افتد. انجام تکالیف, تکرار و تمرین, پرسش و پاسخ و بحث بر روی مباحث آموزشی, بخشی از فعالیت کلاسی است که جایگزین تدریس در کلاس درس می شود. تغییر چیدمانی که منجر به پویایی کلاس, افزایش انگیزه و یادگیری عمیق تر می شود. در تفسیر این روایت, برخی چالش هایی که در مسیر اجرای این شیوه آموزشی وجود داشته اند موردبحث و بررسی قرارگرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گلزاری، زینب، و عطاران، محمد. (1395). تدریس به روش معکوس در آموزش عالی: روایت های یک مدرس دانشگاه. نظریه و عمل در برنامه درسی، 4(7 )، 81-136. SID. https://sid.ir/paper/241844/fa

    Vancouver: کپی

    گلزاری زینب، عطاران محمد. تدریس به روش معکوس در آموزش عالی: روایت های یک مدرس دانشگاه. نظریه و عمل در برنامه درسی[Internet]. 1395؛4(7 ):81-136. Available from: https://sid.ir/paper/241844/fa

    IEEE: کپی

    زینب گلزاری، و محمد عطاران، “تدریس به روش معکوس در آموزش عالی: روایت های یک مدرس دانشگاه،” نظریه و عمل در برنامه درسی، vol. 4، no. 7 ، pp. 81–136، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/241844/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button