مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

839
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

665
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و اعتبارسنجی الگوی مفهومی کاهش فاصله برنامه‏درسی قصد شده، اجرا شده و کسب شده در نظام آموزش عمومی ایران

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 30

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, طراحی و اعتبارسنجی الگوی مفهومی کاهش فاصله برنامه‏درسی قصدشده, اجراشده و کسب‏شده در نظام آموزش عمومی ایران است. بدین منظور دو پرسش اساسی مورد بررسی قرار گرفت: با چه الگویی می توان فاصله سه برنامه درسی یاد شده را کاهش داد؟ الگوی پیشنهادی, تا چه حد معتبر است؟ روش این پژوهش, ترکیبی (کمی و کیفی) است, به گونه‏ای که برای تدوین الگو از فنون مختلف مانند مرور اسناد و مدارک و استنتاج استفاده شده است. بدین منظور ساختار الگو در هفت بخش شامل عوامل شکاف, مبانی نظری, فلسفه, هدف, جهت گیری, اصول و روش کاهش فاصله ارائه شده است. هم‏چنین به منظور اعتبارسنجی الگوی پیشنهادی, با استفاده از شیوه نمونه‏گیری هدفمند, از نظرات صاحب نظران برنامه‏درسی و کارشناسان شورای برنامه‏ریزی درسی استفاده شده است که این افراد درسطح بالایی الگوی پیشنهادی را تأیید کردند. نتایج بدست آمده نشان می دهد که با توجه به شناسایی عوامل اساسی شکاف, می‏توان الگوی متناسب با شرایط نظام آموزشی کشور طراحی نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاجی تبارفیروزجایی، محسن، ملکی، حسن، و احمدی، غلامعلی. (1395). طراحی و اعتبارسنجی الگوی مفهومی کاهش فاصله برنامه‏درسی قصد شده, اجرا شده و کسب شده در نظام آموزش عمومی ایران. نظریه و عمل در برنامه درسی، 4(7 )، 5-30. SID. https://sid.ir/paper/241847/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی تبارفیروزجایی محسن، ملکی حسن، احمدی غلامعلی. طراحی و اعتبارسنجی الگوی مفهومی کاهش فاصله برنامه‏درسی قصد شده, اجرا شده و کسب شده در نظام آموزش عمومی ایران. نظریه و عمل در برنامه درسی[Internet]. 1395؛4(7 ):5-30. Available from: https://sid.ir/paper/241847/fa

    IEEE: کپی

    محسن حاجی تبارفیروزجایی، حسن ملکی، و غلامعلی احمدی، “طراحی و اعتبارسنجی الگوی مفهومی کاهش فاصله برنامه‏درسی قصد شده, اجرا شده و کسب شده در نظام آموزش عمومی ایران،” نظریه و عمل در برنامه درسی، vol. 4، no. 7 ، pp. 5–30، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/241847/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button