Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

618
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

692
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی عملکرد ریاضی در دانش آموزان جهشی

صفحات

 صفحه شروع 175 | صفحه پایان 202

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش مقایسه ی عملکرد دانش آموزان جهشی و غیرجهشی در به کارگیری مفاهیم و استدلالات-ریاضی و تأثیر جنسیت و خودپنداره ی ریاضی در عملکرد آن ها است. این مطالعه, بخشی از یک مطالعه ی طولی است که برای تجزیه وتحلیل داده های آن, تحلیل واریانس تک و چند متغیری دو عاملی با اندازه گیری مکرر استفاده شده است. این مطالعه نشان می دهد که در به کارگیری مفاهیم, دانش آموزان جهشی از همتایان هم سن و غیرهم پایه به شکل معناداری قوی تر عمل کرده اند. اما در استدلال, هر چند دانش آموزان پایه ی چهارم از پایه ی سوم عملکرد بهتری دارند, ولی بین دانش آموزان جهشی با دو گروه همتا تفاوت معنادار نیست. به علاوه دختران و پسران, در دو محور فوق و در دو گروه جهشی و غیرجهشی, عملکرد یکسانی دارند. خودپنداره ی ریاضی نیز در دانش آموزان جهشی و دو گروه همتا مشابه است. در مجموع به نظر می رسد یک پایه جهش, در عملکرد ریاضی دانش آموزان, تأثیر منفی ندارد. البته توجه به سایر زمینه های درسی, عاطفی, اجتماعی و پیگیری پیامدهای جهش تحصیلی در بلندمدت برای تصمیم سازی در حوزه ی جهش تحصیلی ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طلایی، ابراهیم، رحیمی، زهرا، حسن آبادی، حمیدرضا، برارپور، گلرخ، و میرزایی، آزاده. (1397). واکاوی عملکرد ریاضی در دانش آموزان جهشی. نظریه و عمل در برنامه درسی، 6(11 )، 175-202. SID. https://sid.ir/paper/241854/fa

    Vancouver: کپی

    طلایی ابراهیم، رحیمی زهرا، حسن آبادی حمیدرضا، برارپور گلرخ، میرزایی آزاده. واکاوی عملکرد ریاضی در دانش آموزان جهشی. نظریه و عمل در برنامه درسی[Internet]. 1397؛6(11 ):175-202. Available from: https://sid.ir/paper/241854/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم طلایی، زهرا رحیمی، حمیدرضا حسن آبادی، گلرخ برارپور، و آزاده میرزایی، “واکاوی عملکرد ریاضی در دانش آموزان جهشی،” نظریه و عمل در برنامه درسی، vol. 6، no. 11 ، pp. 175–202، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/241854/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا