Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,190
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,322
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی برنامه ریزی درسی درکلاس معکوس: سنتزپژوهی روش ها

صفحات

 صفحه شروع 203 | صفحه پایان 271

چکیده

کلاس معکوس یک راهکار برای ایجاد تغییرات مثبت در آموزش است, از این رو در پژوهش حاضر سعی شد بر اساس روش سنتزپژوهی, یک الگوی اجرایی جامع از اجرای این شیوه ی آموزشی ارائه گردد. جامعه ی آماری شامل کلیه ی مقالات علمی معتبر در زمینه ی اجرای کلاس معکوس بوده که باتوجه به جست و جوی منظم در پایگاه های اطلاعاتی, بر اساس معیارهای ورود تعداد 1084 مقاله ی علمی شناسایی و در نهایت بر اساس معیارهای خروح تعداد 100 مقاله جهت تحلیل نهایی انتخاب شد. برای فراهم آوردن اطلاعات, از فرم کاربرگ طراحی شده توسط محقق برای گزارش و ثبت اطلاعات پژوهش های اولیه استفاده گردید و جهت تحلیل یافته ها از الگوی شش مرحله ای سنتزپژوهی روبرتس با استفاده از روش های کدگذاری باز و محوری استفاده شد. طبق یافته های بدست آمده ی الگوی برنامه ریزی درسی در کلاس معکوس شامل یک تغییر در ساختار کلاس درس می-باشد که نقش ها و مسئولیت هایی متفاوتی را برای مدرس و فراگیر ایجاد می کند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاویانی، حسن، لیاقتدار، محمدجواد، زمانی، بی بی عشرت، و عابدینی، یاسمین. (1397). الگوی برنامه ریزی درسی درکلاس معکوس: سنتزپژوهی روش ها. نظریه و عمل در برنامه درسی، 6(11 )، 203-271. SID. https://sid.ir/paper/241855/fa

    Vancouver: کپی

    کاویانی حسن، لیاقتدار محمدجواد، زمانی بی بی عشرت، عابدینی یاسمین. الگوی برنامه ریزی درسی درکلاس معکوس: سنتزپژوهی روش ها. نظریه و عمل در برنامه درسی[Internet]. 1397؛6(11 ):203-271. Available from: https://sid.ir/paper/241855/fa

    IEEE: کپی

    حسن کاویانی، محمدجواد لیاقتدار، بی بی عشرت زمانی، و یاسمین عابدینی، “الگوی برنامه ریزی درسی درکلاس معکوس: سنتزپژوهی روش ها،” نظریه و عمل در برنامه درسی، vol. 6، no. 11 ، pp. 203–271، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/241855/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا