Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

735
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

598
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مفهوم سازی مشاوره ی برنامه ی درسی به عنوان یکی از قلمروهای نوینِ حوزه ی مطالعات برنامه ی درسی

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 140

چکیده

 رشته های علمی با توجه به نیازهای نوین جوامع تغییر و تحول می یابند. رشته ی مطالعات برنامه ی درسی نیز از این اصل مستثنی نیست. یکی از مفاهیم نوینی که در حوزه ی مطالعات برنامه ی درسی مطرح شده است, مشاوره ی برنامه ی درسی می باشد. تبیین و بازنمایی این مفهوم می تواند در بهبود سطح یادگیری و تحقق اهداف برنامه ی درسی مؤثر باشد. در پژوهش حاضر مشاوره ی برنامه ی درسی به عنوان مفهومی تازه در حوزه ی مطالعات برنامه ی درسی موردبحث قرار می گیرد. رویکرد این پژوهش کیفی و از نوع مرور نظام مند می باشد. برای جمع آوری اطلاعات از مطالعات کتابخانه ای, بررسی اسناد و جستجوها در منابع داده و اطلاعات اینترنتی استفاده شده است. یافته های این پژوهش نشان می دهد که مفهوم مشاوره ی برنامه ی درسی جایگاه و مبنای نظری خود را در نظریه های نوِ مفهوم پردازان ازجمله نظریه ی پدیدارشناسی و اتوبیوگرافی برنامه ی درسی دارد. همچنین مشاوره ی برنامه ی درسی می تواند در ارتقاء سطح یادگیری و روش های یاددهی-یادگیری و به ویژه توسعه و اعتلای شخصی فراگیران در چارچوب برنامه های درسی نقش مهمی ایفا نماید. رشته های مشاوره و روانشناسی می توانند در کنار حوزه ی مطالعات برنامه ی درسی در تحقق اهداف مشاوره ی برنامه ی درسی مؤثر باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رودی، محمدتقی، فتحی واجارگاه، کوروش، عارفی، محبوبه، حکیم زاده، رضوان، و شریفی، مسعود. (1397). مفهوم سازی مشاوره ی برنامه ی درسی به عنوان یکی از قلمروهای نوینِ حوزه ی مطالعات برنامه ی درسی. نظریه و عمل در برنامه درسی، 6(11 )، 105-140. SID. https://sid.ir/paper/241856/fa

    Vancouver: کپی

    رودی محمدتقی، فتحی واجارگاه کوروش، عارفی محبوبه، حکیم زاده رضوان، شریفی مسعود. مفهوم سازی مشاوره ی برنامه ی درسی به عنوان یکی از قلمروهای نوینِ حوزه ی مطالعات برنامه ی درسی. نظریه و عمل در برنامه درسی[Internet]. 1397؛6(11 ):105-140. Available from: https://sid.ir/paper/241856/fa

    IEEE: کپی

    محمدتقی رودی، کوروش فتحی واجارگاه، محبوبه عارفی، رضوان حکیم زاده، و مسعود شریفی، “مفهوم سازی مشاوره ی برنامه ی درسی به عنوان یکی از قلمروهای نوینِ حوزه ی مطالعات برنامه ی درسی،” نظریه و عمل در برنامه درسی، vol. 6، no. 11 ، pp. 105–140، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/241856/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا