Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

526
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

645
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تغییر نقش معلم مبتنی بر نظریه پیچیدگی: از بازنمایی به تسهیل نوپدیدی

صفحات

 صفحه شروع 299 | صفحه پایان 328

چکیده

 هدف مطالعه حاضر, بازاندیشی درباره نقش معلم در فرایند یاددهی/یادگیری مبتنی بر نظریه پیچیدگی است. برای این منظور نقش معلم در بینش سنتی کمنیوس و نیز بینش منتقدانه دیوئی مطرح شده و از نقش معلم در نظریه پیچیدگی دفاع شده است به گونه ای که مطالعه حاضر انگاره تسهیلگر نوپدیدی را به جای انگاره معلم بازنمایاننده پیشنهاد می کند. چنین است که نقش تسهیلگری مطابق با نظریه پیچیدگی, فراهم کردن بستر مناسب برای مشارکت همراه با درگیری و توجه, گوش فرادادن هرمنوتیکی, بکار آمدن نیروی تخیل و فی البداهگی, و نوپدیداری تفسیرهای گوناگون و پدیداری دانش و آگاهی نوپدید زمانی, غیرخطی, پیش بینی ناپذیر, خودسازمان و مشترک است. با چنین بینشی تسهیلگری و یادگیری همچون دو امر همزمان و پیوسته, که هیچ یک به معلم یا فراگیران نیز محدود نمی شوند, بسترساز نوپدیدآیی دانش زمانی و مشترک در سطح کلاس است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بازقندی، پروین، ضرغامی همراه، سعید، و محمدی چابکی، رضا. (1398). تغییر نقش معلم مبتنی بر نظریه پیچیدگی: از بازنمایی به تسهیل نوپدیدی. نظریه و عمل در برنامه درسی، 7(13 )، 299-328. SID. https://sid.ir/paper/241861/fa

    Vancouver: کپی

    بازقندی پروین، ضرغامی همراه سعید، محمدی چابکی رضا. تغییر نقش معلم مبتنی بر نظریه پیچیدگی: از بازنمایی به تسهیل نوپدیدی. نظریه و عمل در برنامه درسی[Internet]. 1398؛7(13 ):299-328. Available from: https://sid.ir/paper/241861/fa

    IEEE: کپی

    پروین بازقندی، سعید ضرغامی همراه، و رضا محمدی چابکی، “تغییر نقش معلم مبتنی بر نظریه پیچیدگی: از بازنمایی به تسهیل نوپدیدی،” نظریه و عمل در برنامه درسی، vol. 7، no. 13 ، pp. 299–328، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/241861/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا