مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,755
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,965
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اعتبار سنجی ویژگی های معلم اثربخش دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 126

چکیده

 هدف اصلی پژوهش, شناسایی و اعتبارسنجی ویژگی های معلم اثربخش در دوره ابتدایی میباشد. در بخش اول از روش کیو استفاده شد, جامعه آماری در این بخش کلیه اساتید علوم تربیتی دانشگاه های تهران بوده(349=N) که20نفر به صورت هدفمندوگلوله برفی انتخاب گردید. ابزار گردآوری داده ها, نمودار کیو می باشد که روایی آن با بررسی40سند و نظرات3 نفر از اساتید دانشگاهی مورد تائید قرار گرفت و به روش آزمون مجدد, پایایی آن نیز84/0 به دست آمد. بخش دوم مبتنی بر تحلیل عاملی اکتشافی بوده که جامعه ی آماری آن کلیه اساتید علوم تربیتی دانشگاه های تهران, اعضای انجمن مطالعات برنامه-درسی و گروه های آموزشی دوره ابتدایی تهران می باشد(987=N) با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی 325 نفرانتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه محقق ساخته بوده که روایی محتوایی آن مورد تائید 3 نفر از صاحب نظران قرارگرفت و پایایی آن(96/0=α ) بدست آمد. عمده نتایج بیانگر شناسایی65ویژگی بوده که در7 بعد ویژگی های شخصیتی, تربیت دینی-اخلاقی, کاراندیشی, صلاحیت و شایستگی ها, تدریس مؤثر, مدیریت کارآمدکلاس و نظارت و ارزشیابیدسته بندی گردید. 7بعد مذکور اعتبارداشته ولی از بین65 ویژگی, 5ویژگی از اعتبار لازم برخوردار نبوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رزی، جمال، امام جمعه، سیدمحمدرضا، احمدی، غلامعلی، و صالح صدق پور، بهرام. (1397). شناسایی و اعتبار سنجی ویژگی های معلم اثربخش دوره ابتدایی. نظریه و عمل در برنامه درسی، 6(12 )، 93-126. SID. https://sid.ir/paper/241873/fa

    Vancouver: کپی

    رزی جمال، امام جمعه سیدمحمدرضا، احمدی غلامعلی، صالح صدق پور بهرام. شناسایی و اعتبار سنجی ویژگی های معلم اثربخش دوره ابتدایی. نظریه و عمل در برنامه درسی[Internet]. 1397؛6(12 ):93-126. Available from: https://sid.ir/paper/241873/fa

    IEEE: کپی

    جمال رزی، سیدمحمدرضا امام جمعه، غلامعلی احمدی، و بهرام صالح صدق پور، “شناسایی و اعتبار سنجی ویژگی های معلم اثربخش دوره ابتدایی،” نظریه و عمل در برنامه درسی، vol. 6، no. 12 ، pp. 93–126، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/241873/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button