مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

439
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

566
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه نگرش مدرسان زبان انگلیسی به انگیزش یادگیری دانشجویان در برنامه ی درسی دانشگاهی

صفحات

 صفحه شروع 167 | صفحه پایان 203

چکیده

 یکی از مسائل ورودی دانشجویان از آموزش متوسطه به دانشگاه, ضعف در مهارت های زبان انگلیسی و کمبود انگیزه لازم برای بهبود یادگیری در آنان است. هدف پژوهش شناسایی راهکارهایی برای تقویت مهارت هایی زبان انگلیسی با تأکید بر انگیزش دانشجویان است. رویکرد پژوهش کیفی و راهبرد آن نظریه داده بنیاد است. جامعه پژوهش شامل مدرسان زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی سنندج بود که 14 مورد شرکت کننده به صورت هدفمند, با استفاده از نمونه گیری نظری و شاخص اشباع نظری انتخاب شدند. ابزار پژوهش مصاحبه کیفی نیمه ساختاریافته بود. فرایند کدگذاری و مدل سازی داده های کیفی با نرم افزار تحلیل محتوای کیفی (مکس کیودا 11) انجام شده است. بر اساس یافته ها, مقوله های پداگوژیک (با مفاهیم شیوه های فعال تدریس, فرایند تدریس یادگیری, و تناسب محتوایی)؛ مقوله های ساختاری (با مفاهیم ویژگی های فرهنگی, و چالش های آموزشی) و مقوله های انگیزشی (با مفاهیم نگرش عاطفی, و مؤلفه های ادراکی) در تبیین مسئله با شکل گیری نظریه «آموزش مبتنی بر انگیزش» راهگشا خواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمی، جمال، و اسدی، محمد. (1397). مطالعه نگرش مدرسان زبان انگلیسی به انگیزش یادگیری دانشجویان در برنامه ی درسی دانشگاهی. نظریه و عمل در برنامه درسی، 6(12 )، 167-203. SID. https://sid.ir/paper/241874/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمی جمال، اسدی محمد. مطالعه نگرش مدرسان زبان انگلیسی به انگیزش یادگیری دانشجویان در برنامه ی درسی دانشگاهی. نظریه و عمل در برنامه درسی[Internet]. 1397؛6(12 ):167-203. Available from: https://sid.ir/paper/241874/fa

    IEEE: کپی

    جمال سلیمی، و محمد اسدی، “مطالعه نگرش مدرسان زبان انگلیسی به انگیزش یادگیری دانشجویان در برنامه ی درسی دانشگاهی،” نظریه و عمل در برنامه درسی، vol. 6، no. 12 ، pp. 167–203، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/241874/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button