Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,276
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,286
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین پدیدارشناسانه اصول برنامه درسی «تجربه تدریس» (کارورزی) در دانشگاه فرهنگیان

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 28

چکیده

 این پژوهش با هدف تبیین اصول برنامه درسی تجربه تدریس بر اساس تجارب زیسته معلمان انجام پذیرفته است. در این پژوهش از روش کیفی, از نوع پدیدارشناسی استفاده شده است. شرکت کنندگان در پژوهش, نه نفر از معلمان و اساتید موفق در دانشگاهها بودند که به صورت هدفمند انتخاب گردیدند. جمع آوری اطلاعات با استفاده از مصاحبه عمیق انجام و با روش کدگذاری موضوعی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. از مجموع یافته های این پژوهش 358 کد مفهومی در زمینه اصول برنامه استخراج و در هشت مولفه اصلی: تعامل غمخوارانه و مهرورزانه, پویایی, تدبیر تدریس, خویشتن نگری, کنش متقابلی, ایجاد موقعیت های فکورانه, درک فرهنگی _ هنری, بینش عملی و 35 زیر مولفه دسته بندی شدند. یافته ها نشان داد که پایبندی به اصول فوق باعث بهبود رفتار اخلاقی و پایداری رفتار در فراگیران شده و می تواند اثربخشی فرایند یاددهی یادگیری را تضمین نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    داوودی، آذر، کشتی آرای، نرگس، و یوسفی، علیرضا. (1394). تبیین پدیدارشناسانه اصول برنامه درسی «تجربه تدریس» (کارورزی) در دانشگاه فرهنگیان. نظریه و عمل در برنامه درسی، 3(6 )، 5-28. SID. https://sid.ir/paper/241894/fa

    Vancouver: کپی

    داوودی آذر، کشتی آرای نرگس، یوسفی علیرضا. تبیین پدیدارشناسانه اصول برنامه درسی «تجربه تدریس» (کارورزی) در دانشگاه فرهنگیان. نظریه و عمل در برنامه درسی[Internet]. 1394؛3(6 ):5-28. Available from: https://sid.ir/paper/241894/fa

    IEEE: کپی

    آذر داوودی، نرگس کشتی آرای، و علیرضا یوسفی، “تبیین پدیدارشناسانه اصول برنامه درسی «تجربه تدریس» (کارورزی) در دانشگاه فرهنگیان،” نظریه و عمل در برنامه درسی، vol. 3، no. 6 ، pp. 5–28، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/241894/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا