مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,266
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,617
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مربی پیش دبستانی: چه کسی باچه مشخصاتی؟

صفحات

 صفحه شروع 181 | صفحه پایان 204

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش, بررسی دیدگاههای متخصصان و مربیان درباره ویژگی های فردی و توانمندی های تخصصی مربیان پیش دبستانی است. این پژوهش توصیفی تحلیلی است که در انجام آن, از دو روش کمی و کیفی استفاده شده است. جامعه آماری بخش کیفی شامل اعضای هیات علمی دانشگاههای کشور, دانشجویان دکتری, مدرسان رشته روان شناسی, برنامه ریزی درسی و آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی و بخش کمی شامل مربیان در سال1394 در استان فارس و اصفهان می باشد. 20 نفر از نمونه در بخش کیفی, به روش هدفمند و شبکه ای نمونه گیری شده و در بخش کمی 566 نفر نمونه از روش طبقه ای تصادفی انتخاب شده است. ابزار جمع آوری اطلاعات, مصاحبه نیمه ساختاریافته و پرسشنامه محقق ساخته بوده است. برای تعیین روایی مصاحبه و پرسشنامه از روایی محتوا و برای برآورد پایایی پرسشنامه از ضریب الفای کرونباخ استفاده شده است. پس از انجام مطالعه مقدماتی و تجزیه و تحلیل پرسشنامه ها مشخص گردید که پایایی ویژگی های فردی 0.86 و توانمندیهای تخصصی 0.87 است. یافته های کیفی بر اساس تحلیل محتوا مقوله بندی شده و یافته های کمی با آمار توصیفی و استنباطی تحلیل شده است. نتایج آزمون فریدمن نشان داد که از دیدگاه مربیان در ویژگی های فردی, برخورداری از سلامت روانی و شخصیتی از درجه اهمیت بیشتری برخوردار بوده و خودآگاهی, استقلال و جرات ورزی از کمترین اهمیت برخوردار است. در توانمندی های تخصصی مربیان, توانایی مدیریت کلاس از نظر اهمیت در صدر گویه های مربوط قرار گرفته و آگاهی به فناوری های جدید در حوزه پیش دبستانی از کمترین اهمیت برخوردار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارعی، محمدحسین، نصراصفهانی، احمدرضا، میرشاه جعفری، سیدابراهیم، و لیاقتدار، محمدجواد. (1395). مربی پیش دبستانی: چه کسی باچه مشخصاتی؟. نظریه و عمل در برنامه درسی، 4(8 )، 181-204. SID. https://sid.ir/paper/241898/fa

    Vancouver: کپی

    زارعی محمدحسین، نصراصفهانی احمدرضا، میرشاه جعفری سیدابراهیم، لیاقتدار محمدجواد. مربی پیش دبستانی: چه کسی باچه مشخصاتی؟. نظریه و عمل در برنامه درسی[Internet]. 1395؛4(8 ):181-204. Available from: https://sid.ir/paper/241898/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسین زارعی، احمدرضا نصراصفهانی، سیدابراهیم میرشاه جعفری، و محمدجواد لیاقتدار، “مربی پیش دبستانی: چه کسی باچه مشخصاتی؟،” نظریه و عمل در برنامه درسی، vol. 4، no. 8 ، pp. 181–204، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/241898/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button