مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,924
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,329
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظریه عملی شواب: تلفیق نظریه و عمل

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 26

چکیده

 ظهور جریان نومفهوم گرایی در عرصه برنامه درسی محل بروز چرخش بزرگی در هویت این رشته شده است. کتاب «فهم برنامه درسی» تالیف ویلیام پاینار را شاید بتوان برجسته ترین اثر در این زمینه دانست. در این کتاب, جریان های اثرگذار حوزه برنامه درسی ماقبل نومفهوم گرایی, از نوع سنتی و عمل زده معرفی شده و نویسنده بر این اعتقاد است که گفتمان های جدید برنامه درسی را باید مورد توجه قرار داد. این نکته موجب می شود, نظریه جوزف شواب[1] نیز در گروه نظریه های سنتی ماقبل نومفهوم گرایی متهم گردد. مقاله حاضر, با واکاوی نظریه شواب و مشخص کردن تمایزات آن از نظریه تایلر و نومفهوم گرایی, قصد دارد تا نقدی بر این تفکر وارد آورد و با ترسیم نقش نظریه شواب در تاریخ تحولات رشته برنامه درسی, تبیین جدیدی برای رشته برنامه درسی به عنوان یک قلمرو عملی, ارائه کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خاکباز، عظیمه سادات. (1395). نظریه عملی شواب: تلفیق نظریه و عمل. نظریه و عمل در برنامه درسی، 4(8 )، 5-26. SID. https://sid.ir/paper/241900/fa

    Vancouver: کپی

    خاکباز عظیمه سادات. نظریه عملی شواب: تلفیق نظریه و عمل. نظریه و عمل در برنامه درسی[Internet]. 1395؛4(8 ):5-26. Available from: https://sid.ir/paper/241900/fa

    IEEE: کپی

    عظیمه سادات خاکباز، “نظریه عملی شواب: تلفیق نظریه و عمل،” نظریه و عمل در برنامه درسی، vol. 4، no. 8 ، pp. 5–26، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/241900/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button