مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,327
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,138
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل فرهنگ سازمانی احسان محور: با استفاده از راهبرد نظریه داده بنیاد

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 44

چکیده

 هدف: با توجه به خلأ نظری موجود در زمینه مفهوم احسان در مدیریت و به تبع آن, نبود تعریف و تشریح فرهنگ سازمانی مبتنی بر اصل احسان, هدف این مقاله ارائه مدل فرهنگ سازمانی احسان محور با بهره گیری از سطوح فرهنگ سازمانی شاین بود.روش: در این پژوهش از روش نظریه داده بنیاد و مدل پارادایمی اشتراوس و کوربین استتفاده شد که بر سه مرحله کدگذاری باز, محوری و انتخابی متکی است. در مرحله کدگذاری باز, برای پدیده محوری به منابع معتبر شیعی رجوع شد و برای سایر عوامل, از مدل پاردایمی اشتراوس و کوربین برای مصاحبه با خبرگان استناد شد.یافته ها: در مرحله اول و به منظور شناخت پدیده محوری با جستجو در منابع معتبر شیعی, در مجموع 19 مفهوم و 9 مقوله شناسایی شد. همچنین از طریق انجام مصاحبه های عمیق با خبرگان, سایر عوامل اثرگذار و اثرپذیر نیز احصا شد. در مرحله بعد بر مبنای مدل پارادایم اشتراوس و کوربین, ارتباط بین پدیده محوری و سایر پدیده ها مشخص و در نهایت, شرح الگوی فرهنگ سازمانی احسان محور ارائه شد.نتیجه گیری: چنانچه سازمان با تکیه بر عوامل اثرگذار مطروحه در مدل پارادایمی اشتراوس به توسعه رفتارهای احسان محور بپردازد, به بهره وری و موفقیت دست می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    توکلی، عبداله، حمیدی زاده، علی، و رهبر، احسان. (1396). ارائه مدل فرهنگ سازمانی احسان محور: با استفاده از راهبرد نظریه داده بنیاد. مدیریت در دانشگاه اسلامی، 6(1 (13) )، 29-44. SID. https://sid.ir/paper/242341/fa

    Vancouver: کپی

    توکلی عبداله، حمیدی زاده علی، رهبر احسان. ارائه مدل فرهنگ سازمانی احسان محور: با استفاده از راهبرد نظریه داده بنیاد. مدیریت در دانشگاه اسلامی[Internet]. 1396؛6(1 (13) ):29-44. Available from: https://sid.ir/paper/242341/fa

    IEEE: کپی

    عبداله توکلی، علی حمیدی زاده، و احسان رهبر، “ارائه مدل فرهنگ سازمانی احسان محور: با استفاده از راهبرد نظریه داده بنیاد،” مدیریت در دانشگاه اسلامی، vol. 6، no. 1 (13) ، pp. 29–44، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/242341/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button