مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,363
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,132
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش تنظیم هیجان مبتنی بر مدل گراس بر کاهش نشخوار فکری و اضطراب اجتماعی دانش آموزان دختر با پیگیری 60 روزه

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 9

چکیده

 زمینه و هدف: اضطراب اجتماعی و نشخوار فکری یکی از شایع ترین مشکلات هیجانی است که زندگی گروه های مختلف به ویژه نوجوانان را تحت تأثیر قرار می دهد. هدف پژوهش حاضر, بررسی تأثیر آموزش تنظیم هیجان بر کاهش نشخوار فکری و اضطراب اجتماعی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهرستان شهرکرد است. مواد و روش ها: روش پژوهش نیمه تجربی با طرح پیش آزمون پس آزمون, و جامعه آماری آن شامل کلیه دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهرکرد, در سال تحصیلی 97-1396 است. حجم نمونه به تعداد 40 نفر (20 نفر گروه آزمایش و 20 نفر گروه کنترل) و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شد. اعضای گروه آزمایش, به صورت گروهی تحت آموزش تنظیم هیجان در 8 جلسه 90 دقیقه ای قرار گرفتند. ابزار جمع آوری داده ها شامل پرسش نامه نشخوار فکری و اضطراب اجتماعی بود. داده ها با روش های آمار استنباطی اندازه گیری های مکرر تجزیه وتحلیل شد. یافته ها: : نتایج حاصل از تجزیه وتحلیل داده ها نشان داد آموزش تنظیم هیجان بر کاهش نشخوار فکری(17/52=F, 0/01P<) و اضطراب اجتماعی(20/16=F, 0/01P<) تأثیر معناداری دارد. همچنین یافته ها نشان داد کاهش نشخوار فکری (5/97F=, 0/01P<) و اضطراب اجتماعی (14/57=F, 0/01P<) در مرحله پیگیری نیز حفظ شده است. نتیجه گیری: توجه به آموزش تنظیم هیجان در مدارس اهمیت زیادی دارد و عامل مهمی در کاهش نشخوار فکری و اضطراب اجتماعی دانش آموزان دختر به شمار می رود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کرمی، رزاق، شریفی، طیبه، نیک خواه، محمد، و غضنفری، احمد. (1398). اثربخشی آموزش تنظیم هیجان مبتنی بر مدل گراس بر کاهش نشخوار فکری و اضطراب اجتماعی دانش آموزان دختر با پیگیری 60 روزه. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، 7(1 )، 1-9. SID. https://sid.ir/paper/242501/fa

    Vancouver: کپی

    کرمی رزاق، شریفی طیبه، نیک خواه محمد، غضنفری احمد. اثربخشی آموزش تنظیم هیجان مبتنی بر مدل گراس بر کاهش نشخوار فکری و اضطراب اجتماعی دانش آموزان دختر با پیگیری 60 روزه. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران[Internet]. 1398؛7(1 ):1-9. Available from: https://sid.ir/paper/242501/fa

    IEEE: کپی

    رزاق کرمی، طیبه شریفی، محمد نیک خواه، و احمد غضنفری، “اثربخشی آموزش تنظیم هیجان مبتنی بر مدل گراس بر کاهش نشخوار فکری و اضطراب اجتماعی دانش آموزان دختر با پیگیری 60 روزه،” آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، vol. 7، no. 1 ، pp. 1–9، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/242501/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا