مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,492
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

962
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مداخله آموزشی بر اساس نظریه رفتار برنامه ریزی شده در خصوص رفتارهای پیشگیری کننده از ایدز در داوطلبان سلامت (رفتارهای پیشگیری کننده از ایدز)

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 31

چکیده

 زمینه و هدف: شیوع بیماری ایدز در جهان در حال گسترش است و به یک مشکل اضطراری تبدیل شده است. این مطالعه با هدف بررسی کارایی مداخله آموزشی بر اساس نظریه رفتار برنامه ریزی شده در خصوص رفتارهای پیشگیری کننده از ایدز در داوطلبان سلامت شهرستان سیرجان در سال 1393 انجام شد.مواد و روش ها: این پژوهش مطالعه ای نیمه تجربی است. جمعیت مورد مطالعه, تعداد 120 نفر از داوطلبان سلامت شهرستان سیرجان بودند که به طور تصادفی به دو گروه مداخله (60 نفر) و کنترل (60 نفر) تقسیم شدند. مداخله آموزشی طی سه جلسه 60 دقیقه ای انجام شد. داده ها از طریق تکمیل پرسشنامه (حاوی 40 سوال) طی مصاحبه مستقیم قبل از مداخله آموزشی و سه ماه بعد از آن, جمع آوری گردید. داده ها با استفاده از کای اسکوئر, آزمون دقیق فیشر, تی مستقل و تی زوجی تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: بین میانگین نمرات دو گروه از لحاظ آگاهی, نگرش نسبت به رفتار, عملکرد, قصد رفتاری, هنجار ذهنی و کنترل رفتاری درک شده قبل از مطالعه تفاوت معناداری وجود نداشت. اما پس از اجرای برنامه آموزشی این متغیرها در گروه مداخله افزایش معناداری یافت (p>0.001). ولی در گروه شاهد اختلاف معناداری مشاهده نشد.نتیجه گیری: نظریه رفتار برنامه ریزی شده در آموزش داوطلبان سلامت موثر بود. بنابراین, پیشنهاد می گردد برای رفتارهای پیشگیری کننده از ایدز از نظریه رفتار برنامه ریزی شده استفاده گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صادقی، رضا، و خانجانی، نرگس. (1394). تاثیر مداخله آموزشی بر اساس نظریه رفتار برنامه ریزی شده در خصوص رفتارهای پیشگیری کننده از ایدز در داوطلبان سلامت (رفتارهای پیشگیری کننده از ایدز). آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، 3(1)، 23-31. SID. https://sid.ir/paper/242514/fa

Vancouver: کپی

صادقی رضا، خانجانی نرگس. تاثیر مداخله آموزشی بر اساس نظریه رفتار برنامه ریزی شده در خصوص رفتارهای پیشگیری کننده از ایدز در داوطلبان سلامت (رفتارهای پیشگیری کننده از ایدز). آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران[Internet]. 1394؛3(1):23-31. Available from: https://sid.ir/paper/242514/fa

IEEE: کپی

رضا صادقی، و نرگس خانجانی، “تاثیر مداخله آموزشی بر اساس نظریه رفتار برنامه ریزی شده در خصوص رفتارهای پیشگیری کننده از ایدز در داوطلبان سلامت (رفتارهای پیشگیری کننده از ایدز)،” آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، vol. 3، no. 1، pp. 23–31، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/242514/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button