مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

631
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,234
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چارچوب شبکه کسب و کار نهادی هنرهای تجسمی مبتنی بر رویکرد فراترکیب

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 50

چکیده

 فهم اینکه بازارهای هنر چگونه پدید می¬آیند, برای محققان بازاریابی یک چالش اساسی باقی مانده است. بازار هنر, از یک سو به ارتقا و شناخت هرچه بیشتر آثار هنری و هنرمندان کمترشناخته شده منجر می¬شود و از سوی دیگر, تجارت را در فرهنگ و هنر ترغیب می¬کند. سوال اینجاست که چه کسانی, طی چه فرایندی بازار هنرهای تجسمی و تجارت آثار را هدایت می¬کنند و چه نقش¬هایی برعهده دارند. این مقاله به مکانیسم ورود افراد به جامعه هنری و مشروعیت یافتن آنها به عنوان هنرمند در طول فرایند تایید می¬پردازد. به این منظور, از متدولوژی کیفی فراترکیب استفاده شده است. نتایج نشان می¬دهد که بازار هنر متشکل از اعضای شبکه نهادی کسب و کار شامل چهارده عضو یا نهاد هنر است که هنر را تعریف کرده و با برعهده گرفتن نقش¬های مختلف در دو سطح بازار اولیه و ثانویه و طی چهار مرحله ایجاد, معرفی, رشد و بلوغ, دوره عمر هنری یک هنرمند را تا زمان تثبیت او در بازار هنر, هدایت می¬کنند. درنهایت چارچوبی به عنوان شبکه کنش¬های متقابل دنیای هنر ارائه شد که این سه بعد در کنار هم نشان داده است و در آن, حضور شبکه¬ای از متخصصان تعیین می-کند چه کسی در دنیای هنر ماندگار شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدیان، محمود، کامرانی، بهنام، دهقانان، حامد، و گیاهی، یاسمن. (1397). چارچوب شبکه کسب و کار نهادی هنرهای تجسمی مبتنی بر رویکرد فراترکیب. نامه هنرهای تجسمی و کاربردی، 11(21 )، 25-50. SID. https://sid.ir/paper/242699/fa

    Vancouver: کپی

    محمدیان محمود، کامرانی بهنام، دهقانان حامد، گیاهی یاسمن. چارچوب شبکه کسب و کار نهادی هنرهای تجسمی مبتنی بر رویکرد فراترکیب. نامه هنرهای تجسمی و کاربردی[Internet]. 1397؛11(21 ):25-50. Available from: https://sid.ir/paper/242699/fa

    IEEE: کپی

    محمود محمدیان، بهنام کامرانی، حامد دهقانان، و یاسمن گیاهی، “چارچوب شبکه کسب و کار نهادی هنرهای تجسمی مبتنی بر رویکرد فراترکیب،” نامه هنرهای تجسمی و کاربردی، vol. 11، no. 21 ، pp. 25–50، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/242699/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button