مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,234
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

734
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه به کار گیری عناصر ترکیب بازاریابی و بازار پذیری ماهی پرورشی از دیدگاه مصرف کنندگان مطالعه موردی شهرستان ایلام

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 152

چکیده

 مقایسه مصرف سرانه آبزیان مبین آن است که نسبت به خیلی از کشورهای دیگر, فقر مصرف گوشت ماهی در بین مردم ایران وجود دارد. سوال تحقیق این است که آیا به نظر مصرف کنندگان امکان بهبود مصرف سرانه ماهی با استفاده از به کار گیری عناصر ترکیب بازاریابی وجود دارد یا نه؟ لذا, تحقیق حاضر در راستای بهبود مصرف ماهی پرورشی از طریق به کار گیری عناصر ترکیب بازاریابی در زمستان سال 1383 در شهر ایلام اجرا شده است.روش تحقیق, توصیفی از نوع پیمایشی, روش نمونه گیری, طبقه ای نسبی و ابزار گرد آوری اطلاعات پرسشنامه و تعداد نمونه آماری 400 خانوار بوده است. از آزمون نسبت موفقیت جامعه برای آزمون فرضیات تحقیق, از آزمون فریدمن جهت رتبه بندی شاخصهای تعریف کننده متغیرهای توضیحی (عناصر ترکیب بازاریابی) و از نرم افزار آماری SPSS برای انجام عملیات آماری استفاده شده است.یافته های تحقیق نشان می دهند که به کار گیری عناصر ترکیب بازاریابی شامل محصول, قیمت, توزیع و فعالیتهای تشویقی و شاخصهای تعریف کننده مربوط به این متغیرهای توضیحی, بر بازار پذیری بیشتر ماهی پرورشی و در نتیجه بهبود مصرف سرانه این محصول در شهر ایلام موثر است. همچنین تفاوت معنی داری بین میزان اثر گذاری شاخصهای تعریف کننده مربوط به متغیرهای توضیحی محصول و فعالیتهای تشویقی بر بازار پذیری ماهی پرورشی وجود دارد. اما بین میزان اثر گذاری شاخصهای تعریف کننده متغیر توضیحی توزیع بر بازار پذیری ماهی پرورشی تفاوت معنی داری وجود ندارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

دهدشتی شاهرخ، زهره، و صیدزاده، حیدر. (1385). رابطه به کار گیری عناصر ترکیب بازاریابی و بازار پذیری ماهی پرورشی از دیدگاه مصرف کنندگان مطالعه موردی شهرستان ایلام. اقتصاد کشاورزی و توسعه، 14(53)، 133-152. SID. https://sid.ir/paper/24278/fa

Vancouver: کپی

دهدشتی شاهرخ زهره، صیدزاده حیدر. رابطه به کار گیری عناصر ترکیب بازاریابی و بازار پذیری ماهی پرورشی از دیدگاه مصرف کنندگان مطالعه موردی شهرستان ایلام. اقتصاد کشاورزی و توسعه[Internet]. 1385؛14(53):133-152. Available from: https://sid.ir/paper/24278/fa

IEEE: کپی

زهره دهدشتی شاهرخ، و حیدر صیدزاده، “رابطه به کار گیری عناصر ترکیب بازاریابی و بازار پذیری ماهی پرورشی از دیدگاه مصرف کنندگان مطالعه موردی شهرستان ایلام،” اقتصاد کشاورزی و توسعه، vol. 14، no. 53، pp. 133–152، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/24278/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button