مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,964
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

911
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و تعیین آمیخته ترفیع مناسب برای محصولات لبنی با استفاده از روش تصمیم گیری چندمعیاره (MCDM)

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 117

چکیده

 بازاریابی نوین چیزی فراتر از تولید محصولات خوب, قیمتگذاری مناسب و سهولت دسترسی به مصرف کنندگان کالاست. ترفیع یکی از عناصر آمیخته بازاریابی است که از طریق آن شرکت با مصرف کننده ارتباط برقرار می کند و از طریق تبلیغات, پیشبرد فروش, فروش شخصی و روابط عمومی او را به خرید محصول تشویق می کند. بازاریابی و فروش محصولات لبنی در مقایسه با محصولات دیگر, پیچیدگیها و مشکلات بیشتری دارد. به کارگیری ترکیب مناسب از آمیخته ترفیع برای محصولات لبنی می تواند تمایل به خرید را در مشتری ایجاد کند. انتخاب روشهای مناسب ارتباطی با توجه به موقعیت مخاطبان در بازار هدف صورت می گیرد. مخاطبان نسبت به محصولات لبنی ممکن است در یکی از مراحل سه گانه شناخت, احساس یا رفتار باشند.هدف این تحقیق بررسی عناصر آمیخته ترفیع و تعیین موثرترین عناصر ترفیع از جنبه تاثیر آن در ایجاد نگرش مثبت در مخاطبان نسبت به محصولات لبنی با استفاده از روش AHP است. از میان 16 ابزار ترفیعی متناسب با محصولات لبنی - که به عنوان گزینه انتخاب شدند - با نظرخواهی از گروه های مختلف در کارخانه شیر پگاه لرستان در سال 1385, موثرترین روش ترفیع جهت ایجاد آگاهی, علاقه, تمایل و نگرش مثبت در مخاطبان نسبت به محصولات لبنی, تبلیغات تلویزیونی و موثرترین روش ترفیع جهت سوق دادن مصرف کنندگان بالقوه به خرید محصولات لبنی, فروش حضوری دانسته شد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صمدی، منصور. (1387). بررسی و تعیین آمیخته ترفیع مناسب برای محصولات لبنی با استفاده از روش تصمیم گیری چندمعیاره (MCDM). اقتصاد کشاورزی و توسعه، 16(64)، 97-117. SID. https://sid.ir/paper/24317/fa

Vancouver: کپی

صمدی منصور. بررسی و تعیین آمیخته ترفیع مناسب برای محصولات لبنی با استفاده از روش تصمیم گیری چندمعیاره (MCDM). اقتصاد کشاورزی و توسعه[Internet]. 1387؛16(64):97-117. Available from: https://sid.ir/paper/24317/fa

IEEE: کپی

منصور صمدی، “بررسی و تعیین آمیخته ترفیع مناسب برای محصولات لبنی با استفاده از روش تصمیم گیری چندمعیاره (MCDM)،” اقتصاد کشاورزی و توسعه، vol. 16، no. 64، pp. 97–117، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/24317/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button