مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

830
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,578
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی ارزشیابی اثربخشی دوره های تربیتی و آموزشی سازمان نظامی

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 57

چکیده

 هدف این مقاله, طراحی الگوی ارزشیابی اثربخشی دوره های تربیتی و آموزشی سپاه است. این پژوهش ازنظر هدف درزمره پژوهش های توسعه ای و روش پژوهش آن از نوع ترکیبی و طرح اکتشافی است. جامعه آماری این پژوهش در مرحله کیفی شامل خبرگان علمی, فرماندهان و مدیران نظام تربیت و آموزش سپاه و در مرحله کمی شامل فرماندهان و مدیران تربیت و آموزش سپاه و اساتید و مربیان دانشگاه ها و مراکز تربیتی و آموزشی سپاه بودند. برای تحلیل داده ها در مرحله کیفی از روش تحلیل محتوا و در مرحله کمی برای تحلیل داده ها از آزمون های آماری و معادلات ساختاری استفاده شد. یافته های مرحله کیفی که با روش تکوین استقرایی احصا شد, نشان داد که الگوی ارزشیابی اثربخشی دوره های تربیتی و آموزشی, دارای چهار مقوله اصلی و 24 مقوله فرعی بود. یافته های پژوهش در مرحله کمی حاکی از این بود که همه ضرایب الگو با سطح اطمینان 99/0 معنی دار بودند. مجموع یافته ها و نتایج تحلیل نشان داد که الگوی طراحی شده از استحکام بالایی برای ارزشیابی اثربخشی دوره های تربیتی و آموزشی برخوردار است. الگوی ارائه شده شامل چهار بعد: ارزشیابی درون داد, فرایندها, نتایج و پیامدها به ترتیب با ضرایب مسیر 77/0, 787/0, 82/0 و 84/0 بود. در بین ابعاد مذکور بعد نتایج با ضریب وزنی 326/0 دارای بیشترین اهمیت و بعد درون داد با ضریب وزنی 273/0 دارای کم ترین اهمیت بود. این الگو, همسو با مبانی نظری, پیشینه پژوهشی موضوع و با درنظرگرفتن دکترین کلان, طرح رشد و همچنین طرح تحول و تعالی سازمان, بومی شده و برای اجرا در زیرنظام ارزشیابی آموزشی نظام تربیت و آموزش سازمان, مناسب است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسین پور، رضا، رضایت، غلامحسین، و صیادنقاب، قربان. (1398). طراحی الگوی ارزشیابی اثربخشی دوره های تربیتی و آموزشی سازمان نظامی. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 27 (دوره جدید)(44 )، 25-57. SID. https://sid.ir/paper/243372/fa

    Vancouver: کپی

    حسین پور رضا، رضایت غلامحسین، صیادنقاب قربان. طراحی الگوی ارزشیابی اثربخشی دوره های تربیتی و آموزشی سازمان نظامی. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی[Internet]. 1398؛27 (دوره جدید)(44 ):25-57. Available from: https://sid.ir/paper/243372/fa

    IEEE: کپی

    رضا حسین پور، غلامحسین رضایت، و قربان صیادنقاب، “طراحی الگوی ارزشیابی اثربخشی دوره های تربیتی و آموزشی سازمان نظامی،” پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، vol. 27 (دوره جدید)، no. 44 ، pp. 25–57، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/243372/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button