مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

630
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

810
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل رهیافت های تربیتی فمینیسم مدرن و پست مدرن و نقد آن برمبنای تعلیم وتربیت اسلامی

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 52

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, تحلیل رهیافت های تربیتی فمینیسم مدرن و پست مدرن و نقد آن برمبنای تعلیم وتربیت اسلامی با استفاده از روش های تحلیل تطبیقی و انتقادی است. یافته های پژوهش, بیانگر آن است که در فمینیسم مدرن تربیتی بر برابری حقوق زن و مرد, پرداختن به نظریات عام و جهان شمول, تأکید بر نقد فرهنگی و مخالفت با دوگانه انگاری جنسیتی و در فمینیسم پست مدرن تربیتی بر اصل تفاوت انسان ها به ویژه تفاوت های میان زنان و مردان, تردید در روایت های کلان, تقویت گفتمان و ساختارشکنی, تأکید شده است. فمینیسم مدرن و پست مدرن تربیتی, در عین اینکه, یک سری موانع و مشکلات را از زنان گرفت و حقوقی را به آنان اعطا کرد, ولی موانع و چالش هایی را برای بشریت و به ویژه زنان ایجاد کرد که برمبنای آموزه های اسلامی می توان آنها را مورد نقد و بررسی قرار داد. ازجمله این نقدها می توان بر چشم پوشی فمینیسم مدرن از تفاوت زن و مرد در راستای تناسب محوری؛ نسبیت گرایی و بی ثباتی اخلاقی در فمینیسم پست مدرن؛ غایت های متفاوت در اکتساب علوم در آموزه های تربیتی فمینیسم (مدرن و پست مدرن) و اسلام؛ تأکید افراطی فمینیسم پست مدرن بر گفتمان به جای عمل و عینیت و تضعیف نهاد خانواده به مثابه اصلی ترین کانون تربیتی در فمینیسم مدرن, اشاره کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدآبادی آرانی، نجمه، شکاری، عباس، و احمدی هدایت، حمید. (1397). تحلیل رهیافت های تربیتی فمینیسم مدرن و پست مدرن و نقد آن برمبنای تعلیم وتربیت اسلامی. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 26 (دوره جدید)(39 )، 35-52. SID. https://sid.ir/paper/243387/fa

    Vancouver: کپی

    احمدآبادی آرانی نجمه، شکاری عباس، احمدی هدایت حمید. تحلیل رهیافت های تربیتی فمینیسم مدرن و پست مدرن و نقد آن برمبنای تعلیم وتربیت اسلامی. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی[Internet]. 1397؛26 (دوره جدید)(39 ):35-52. Available from: https://sid.ir/paper/243387/fa

    IEEE: کپی

    نجمه احمدآبادی آرانی، عباس شکاری، و حمید احمدی هدایت، “تحلیل رهیافت های تربیتی فمینیسم مدرن و پست مدرن و نقد آن برمبنای تعلیم وتربیت اسلامی،” پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، vol. 26 (دوره جدید)، no. 39 ، pp. 35–52، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/243387/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button