مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

886
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

811
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فلسفه تربیتی انتظار: رویکردی به نقش مدارس در تربیت نسل منتظر

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 112

چکیده

 ادیان مختلف آسمانی, ظهور منجی رهایی بخشی را بشارت داده اند که حکومتی سرشار از اعتدال را در سراسر جهان برپای می سازد, اما باید گفت این اندیشه منجی گرایی و انتظار ظهور در میان شیعیان دارای جایگاه بسیار والایی است. ازآنجاکه ظهور منجی و بشارت دهنده آخرالزمان, بدون فراهم ساختن بستر و زمینه لازم محقق نمی شود, تربیت نسلی مهدی باور و منتظر ضرورت می یابد. دراین راستا, استفاده از نیروی نفوذ و اثرگذاری تعلیم وتربیت درراستای تربیت انسان هایی منتظر اساسی می باشد. مطالعه حاضر, با هدف تحلیل فلسفه تربیتی انتظار و نقش مدارس در تربیت نسل منتظر با استفاده از روش توصیفی تحلیلی و استفاده از منابع اسنادی نگاشته شده است. در این نوشتار, تلاش شده است تا ضمن مفهوم شناسی انتظار و فلسفه تربیتی انتظار با رجوع به سند تحول بنیادین آموزش وپرورش جمهوری اسلامی ایران, تمامی گزاره های مندرج در آن که مرتبط با تربیت نسل منتظر و مهدوی می باشد, استخراج شود. نتایج حاصل نشان داد, اگرچه گزاره های سند مذکور از بعد نظری قوی می باشند, اما در حیطه عمل, موفقیت چندانی حاصل نشده است. لذا در این مطالعه, برمبنای مطالعات اسنادی صورت گرفته, چارچوب مفهومی یک برنامه آموزشی برای پیاده سازی آرمان های تربیت نسلی مهدی باور در مدارس ارائه شد. در انتها نیز پیشنهادهای پژوهشی و کاربردی برای توجه بیشتر به این موضوع در حوزه اندیشه و عمل مطرح شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرزوقی، رحمت اله، و راضی، الهام. (1398). فلسفه تربیتی انتظار: رویکردی به نقش مدارس در تربیت نسل منتظر. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 27 (دوره جدید)(43 )، 97-112. SID. https://sid.ir/paper/243391/fa

    Vancouver: کپی

    مرزوقی رحمت اله، راضی الهام. فلسفه تربیتی انتظار: رویکردی به نقش مدارس در تربیت نسل منتظر. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی[Internet]. 1398؛27 (دوره جدید)(43 ):97-112. Available from: https://sid.ir/paper/243391/fa

    IEEE: کپی

    رحمت اله مرزوقی، و الهام راضی، “فلسفه تربیتی انتظار: رویکردی به نقش مدارس در تربیت نسل منتظر،” پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، vol. 27 (دوره جدید)، no. 43 ، pp. 97–112، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/243391/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button