مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,156
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

729
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل رابطه بین لذت، انگیختگی، نگرش به تبلیغ و قصد آینده مصرف کننده در خدمات ورزشی (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه تهران)

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 60

چکیده

 هدف از این پژوهش طراحی مدل پاسخ های مصرف کنندگان خدمات ورزشی به تبلیغات عاطفی بود. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق دانشجویان دانشگاه تهران بودند که نمونه آماری با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای 440 نفر انتخاب شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های نگرش به تبلیغ ولز و همکاران (1971), انگیختگی و لذت مهرابیان و روسل (1974) و قصد آینده ماچلیت و ویلسون (1988) استفاده شد و پایایی آنها با استفاده از روش آلفای کرونباخ به ترتیب 0.96, 0.90, 0.93 و 0.93 بدست آمد. از روش آماری مدل معادلات ساختاری برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. در بررسی روابط بین متغیرها, خروجی های نرم افزار EQS 6.1 نشان دهنده مناسب بودن مدل ساختاری بود (میزان شاخص هایNFI=0.93 , CFI=0.95 و RMSEA=0.068 نشان دهنده برازش مدل ساختاری بودند). به عبارتی دیگر, داده های مشاهده شده تا میزان زیادی منطبق بر مدل پژوهش بود. نتایج نشان داد که نگرش به تبلیغ (b=0.46) و لذت (b=0.27) اثر مستقیم مثبتی بر قصد آینده مصرف کننده دارند. همچنین, انگیختگی (b=0.64) بر قصد آینده مصرف کننده تاثیر غیر مستقیمی قوی ای دارد. بر اساس نتایج این پژوهش, برای ایجاد رفتارهای خرید مثبت در مصرف کنندگان خدمات ورزشی, فهم انگیختگی, لذت و نگرش مصرف کننده به تبلیغ توسط بازاریابان و مدیران ضروری است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهنام، محسن، و طوسی، طناز. (1392). تحلیل رابطه بین لذت, انگیختگی, نگرش به تبلیغ و قصد آینده مصرف کننده در خدمات ورزشی (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه تهران). پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی، 2(3 (پیاپی 7))، 47-60. SID. https://sid.ir/paper/243454/fa

    Vancouver: کپی

    بهنام محسن، طوسی طناز. تحلیل رابطه بین لذت, انگیختگی, نگرش به تبلیغ و قصد آینده مصرف کننده در خدمات ورزشی (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه تهران). پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی[Internet]. 1392؛2(3 (پیاپی 7)):47-60. Available from: https://sid.ir/paper/243454/fa

    IEEE: کپی

    محسن بهنام، و طناز طوسی، “تحلیل رابطه بین لذت, انگیختگی, نگرش به تبلیغ و قصد آینده مصرف کننده در خدمات ورزشی (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه تهران)،” پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی، vol. 2، no. 3 (پیاپی 7)، pp. 47–60، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/243454/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button