Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,129
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

671
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آسیب شناسی همکاری های علمی - بین المللی در آموزش عالی ایران

صفحات

 صفحه شروع 259 | صفحه پایان 281

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی وضعیت همکاری های علمی - بین المللی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ایران است. روش تحقیق در این مقاله, در مرحله اول کیفی و در مرحله بعد به صورت کمی است. جامعه آماری در این پژوهش مشتمل بر اعضای هیئت علمی دانشگاه های برتر حوزه همکاری های علمی - بین المللی که توسط وزرات علوم, تحقیقات و فناوری معرفی شده اند, (دانشگاه های تهران, شهید بهشتی, صنعتی شریف, امیرکبیر و علم و صنعت) که 3169 نفر هستند. براین اساس, حجم نمونه مطابق با فرمول کوکران 342 نفر است. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش, پرسشنامه محقق ساخته است که به منظور تعیین روایی آن از نظرات متخصصان و صاحب نظران حوزه همکاری های علمی - بین المللی, و به منظور محاسبه پایایی پرسشنامه ها از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است. آلفای محاسبه شده برای پرسشنامه مذکور 0.92 بوده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها, در بخش کیفی, از روش تحلیل محتوا و در بخش کمی, از آزمون های تحلیل عاملی, میانگین وزنی و آزمونt تک نمونه ای بهره برده شد. یافته های پژوهش حاکی از آن است که وضعیت همکاری های علمی - بین المللی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ایران چندان مطلوب نبوده و آموزش عالی ایران برای همگام شدن با این حرکت جهانی و دستیابی به اهداف سند چشم انداز 1404, راه زیادی جهت از میان برداشتن موانع در این زمینه پیش رو دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محسنی، هدی سادات. (1396). آسیب شناسی همکاری های علمی - بین المللی در آموزش عالی ایران. راهبرد اجتماعی فرهنگی، 6(22 )، 259-281. SID. https://sid.ir/paper/243618/fa

    Vancouver: کپی

    محسنی هدی سادات. آسیب شناسی همکاری های علمی - بین المللی در آموزش عالی ایران. راهبرد اجتماعی فرهنگی[Internet]. 1396؛6(22 ):259-281. Available from: https://sid.ir/paper/243618/fa

    IEEE: کپی

    هدی سادات محسنی، “آسیب شناسی همکاری های علمی - بین المللی در آموزش عالی ایران،” راهبرد اجتماعی فرهنگی، vol. 6، no. 22 ، pp. 259–281، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/243618/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا