مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,313
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

973
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کانال بازاریابی و عوامل موثر بر حاشیه بازاریابی سیب زمینی

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 103

چکیده

 ایران به لحاظ شرایط خاص توپوگرافیک و شرایط آب و هوایی و زمین های مستعد, یکی از مساعدترین تولیدکنندگان سیب زمینی در منطقه به شمار می آید. ولی به رغم داشتن چنین امکانات مناسبی برای کشت چنین محصولی, با مشکلات فراوانی روبه روست. یکی از مهمترین مشکلات رویاروی بازار محصولات کشاورزی کشور, اختلاف بالای قیمت سرمزرعه (قیمتی که تولیدکننده دریافت می کند) با قیمتی است که مصرف کننده می پردازد (علی رغم پایین بودن خدمات بازاریابی)؛ و یا به عبارت دیگر بالا بودن حاشیه بازاریابی می باشد.هدف از این تحقیق شناسایی کانال بازاریابی و بررسی عوامل موثر بر حاشیه بازاریابی محصول سیب زمینی با استفاده از مدل اقتصاد سنجی طی دوره 1361-80 است.نتایج به دست آمده از این تحقیق نشان می دهد که تولید, صادرات و شاخص های هزینه های حمل و نقل از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر حاشیه بازاریابی سیب زمینی است. مشکلات اساسی بازاریابی این محصول نیز عبارتند از: ویژگی های تولیدکنندگان سیب زمینی (کوچک بودن از لحاظ مقیاس), ویژگی محصول (فسادپذیری, بزرگی و ...), ماهیت عرضه سیب زمینی (فصلی بودن این محصول), ویژگی منحصر به فرد نظام بازاریابی (جریان کند اطلاعات, گستردگی فعالان بازار با ظرفیت های مالی متفاوت و ...), غیر ایستا بودن و نوسان های قیمت, و نبود استانداردهای کیفی, درجه بندی, بسته بندی و غیره.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیک زاده، صدیف، و چیذری، امیرحسین. (1386). بررسی کانال بازاریابی و عوامل موثر بر حاشیه بازاریابی سیب زمینی. اقتصاد کشاورزی و توسعه، 15(57 (ویژه بازارهای کشاورزی))، 81-103. SID. https://sid.ir/paper/24366/fa

    Vancouver: کپی

    بیک زاده صدیف، چیذری امیرحسین. بررسی کانال بازاریابی و عوامل موثر بر حاشیه بازاریابی سیب زمینی. اقتصاد کشاورزی و توسعه[Internet]. 1386؛15(57 (ویژه بازارهای کشاورزی)):81-103. Available from: https://sid.ir/paper/24366/fa

    IEEE: کپی

    صدیف بیک زاده، و امیرحسین چیذری، “بررسی کانال بازاریابی و عوامل موثر بر حاشیه بازاریابی سیب زمینی،” اقتصاد کشاورزی و توسعه، vol. 15، no. 57 (ویژه بازارهای کشاورزی)، pp. 81–103، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/24366/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button