مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,941
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,549
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظام اخلاق حرفه ای در تبلیغات بازرگانی

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 145

چکیده

 اخلاق حرفه ای در تبلیغات به چگونگی به کارگیری اصول اخلاقی توسط رسانه ها می پردازد و تاثیر آن را بر دانش, بینش و روش رفتاری مخاطبان ارزیابی می کند و مبحث اخلاق اطلاع رسانی به مبحث استفاده یا عدم استفاده از اطلاعات می پردازد. در این مقاله تلاش شده است با بهره گیری از نتایج آماری حاصل از دو روش مصاحبه عمقی (دلفی) جهت استخراج شاخص های اندیشمندان, صاحب نظران, استادان, سیاست گذاران و دست اندرکاران صنعت تبلیغات و همچنین تحلیل محتوای پیام های تبلیغاتی منتشر شده از طریق رسانه های جمعی جهت تشخیص میزان پایبندی رسانه ها به این شاخص ها, مورد بررسی قرار گیرد. نتایج حاصل از این پژوهش نیز تدوین 14 شاخص استخراج شده از 128 شاخص مقدماتی است که می توانند برای تدوین نظام اخلاق حرفه ای مورد بهره برداری قرار گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرهنگی، علی اکبر، سلطانی فر، محمد، و شاه منصوری، بیتا. (1391). نظام اخلاق حرفه ای در تبلیغات بازرگانی. راهبرد اجتماعی فرهنگی، 2(5)، 127-145. SID. https://sid.ir/paper/243674/fa

    Vancouver: کپی

    فرهنگی علی اکبر، سلطانی فر محمد، شاه منصوری بیتا. نظام اخلاق حرفه ای در تبلیغات بازرگانی. راهبرد اجتماعی فرهنگی[Internet]. 1391؛2(5):127-145. Available from: https://sid.ir/paper/243674/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر فرهنگی، محمد سلطانی فر، و بیتا شاه منصوری، “نظام اخلاق حرفه ای در تبلیغات بازرگانی،” راهبرد اجتماعی فرهنگی، vol. 2، no. 5، pp. 127–145، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/243674/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button