مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,183
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

733
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی قدرت بازاری در زنجیره بازاریابی گوشت قرمز ایران

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 120

چکیده

 شناسایی رفتار تعیین قیمت در بازار محصولات کشاورزی, از مباحث اساسی در بازاریابی است؛ زیرا نوع ساختار بازار (رقابتی و غیررقابتی) بر مقدار تولید و قیمت محصولات کشاورزی و در نتیجه, بر منافع گروه های مختلف جامعه اثرگذار است. این پژوهش با استفاده از داده های ماهانه سالهای 1377-1383 ضمن برآورد الگوی حاشیه بازاریابی گوشت قرمز (گوشت گاو و گوسفند), به سنجش و برآورد قدرت بازاری در سطوح مزرعه و خرده فروشی این محصولات پرداخته است. یافته های تحقیق نشان می دهد که رفتار تعیین قیمت در بازار سطوح مزرعه و خرده فروشی گوشت گاو و گوسفند ایران رقابتی است و شواهدی از قدرت بازاری در این سطوح بازاریابی برای این محصولات در دست نیست.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حسینی، سیدصفدر، عباسی فر، اکرم، و شهبازی، حبیب. (1387). بررسی قدرت بازاری در زنجیره بازاریابی گوشت قرمز ایران. اقتصاد کشاورزی و توسعه، 16(62)، 105-120. SID. https://sid.ir/paper/24386/fa

Vancouver: کپی

حسینی سیدصفدر، عباسی فر اکرم، شهبازی حبیب. بررسی قدرت بازاری در زنجیره بازاریابی گوشت قرمز ایران. اقتصاد کشاورزی و توسعه[Internet]. 1387؛16(62):105-120. Available from: https://sid.ir/paper/24386/fa

IEEE: کپی

سیدصفدر حسینی، اکرم عباسی فر، و حبیب شهبازی، “بررسی قدرت بازاری در زنجیره بازاریابی گوشت قرمز ایران،” اقتصاد کشاورزی و توسعه، vol. 16، no. 62، pp. 105–120، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/24386/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button