Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,507
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4,735
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مروری بر چالش های کودکان استثنایی مدارس فراگیر

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 34

چکیده

 آموزش فراگیر به عنوان روش کارآمد در سال های اخیر بصورت فزاینده ای مورد توجه قرار گرفته است. فراهم کردن امکانات آموزشی و پرورش یکسان برای تمام کودکان جامعه از اصول مسلم نظام آموزشی کشور ما است. نظام آموزشی پس از نهاد خانواده بیشترین اثرگذاری را بر رشد فرد دارد. دو رویکرد کلی بر این اساس وجود دارد که رویکردی که به ارائه خدمات به تمامی افراد جامعه به گونه ای می پردازد که هیچ فردی از بستر عادی جامعه جدا نشود روش مناسب شناخته می شود. با روند رو به کاهش جمعیت کشور و نیاز به نیروی کار در آینده می توان از کودکان با نیاز ویژه و توانایی های آن ها در جامعه استفاده نمود براین اساس باید توجه ویژه به آن ها صورت گیرد. روش انجام مطالعه از نوع تحلیلی می باشد. مروری جامع با کلیدواژه های کودکان استثنایی, مدارس تلفیقی, آموزش فراگیر در پایگاه های Google scholar, Since direct, Iran medex, SID, Mgiran با تاکید بر پژوهش های داخلی انجام شد. یافته ها نشان از نگرش منفی معلمان در جذب و تحت پوشش قرار دادن کودکان با نیاز ویژه دارد که مانع اجرای طرح فراگیرسازی است.کلاس های شلوغ, عدم فضاسازی مناسب, کمبود خدمات توانبخشی و نظارت ناکافی بر روابط منفی هم سالان از موانع دیگر است. البته پژوهش ها محدودیت هایی من جمله توجه به گروه آماری خاص و بررسی مراحل ابتدایی اجرای مطالعه داشته است, در مجموع نیازمند اجرای طرح در همه مراکز و سپس پیگیری چالش های آن, ضروری است به معلمان عادی و رابطین آموزشی و پرورشی آموزش داده و مشکلات آن ها حل شود نگرش آن ها اصلاح شده و از همکاری والدین نیز استفاده نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حسن نژادرسکتی، مریم، حسینی، سیدحمزه، و فخری، محمدکاظم. (1395). مروری بر چالش های کودکان استثنایی مدارس فراگیر. تعالی بالینی، 6(1)، 25-34. SID. https://sid.ir/paper/243954/fa

    Vancouver: کپی

    حسن نژادرسکتی مریم، حسینی سیدحمزه، فخری محمدکاظم. مروری بر چالش های کودکان استثنایی مدارس فراگیر. تعالی بالینی[Internet]. 1395؛6(1):25-34. Available from: https://sid.ir/paper/243954/fa

    IEEE: کپی

    مریم حسن نژادرسکتی، سیدحمزه حسینی، و محمدکاظم فخری، “مروری بر چالش های کودکان استثنایی مدارس فراگیر،” تعالی بالینی، vol. 6، no. 1، pp. 25–34، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/243954/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا