Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

791
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

542
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجربه اعضای هیات علمی در آموزش تعهدات حرفه ای به دانشجویان علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 11

چکیده

 مقدمه: رفتارهای غیرحرفه ای در حال تبدیل به یک اتفاق معمول در میان دانشجویان پزشکی است. هدف از این مطالعه بررسی وضعیت آموزش تعهدات حرفه ای پزشکی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین به منظور تعیین پیش شرط ها و موانع استقرار آن است.روش ها: این مطالعه کیفی فنومنولوژیک در سال 1392 در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با مشارکت 18 عضو هیات علمی که به صورت هدفمند از بین 130 عضو هیات علمی دانشکده پزشکی انتخاب شدند صورت گرفت. شرکت کنندگان در قالب 3 گروه متمرکز به تبیین باورها, ادراکات و انتظارات خود در مورد آموزش تعهدات حرفه ای در قالب سوالاتی همچون «فراگیران شما چگونه تعهدات حرفه ای را فرا می گیرند؟» و « شما با چه چالش هایی در آموزش تعهدات حرفه ای به فراگیرانتان روبرو هستید؟» پرداختند. برای استخراج کدها از روش تحلیل محتوا استفاده شد.یافته ها: اعضای هیات علمی تجربه های آموزشی قبل از ورود به دانشگاه, آموزش های ساختارمند در دانشکده و یادگیری نقش حرفه ای از الگوها را عوامل اصلی موثر بر یادگیری تعهدات حرفه ای برشمردند. شرکت کنندگان مشاهده رفتار اساتید و بازخورد های دریافتی از آنان را تاثیرگذارترین عامل در یادگیری فراگیران معرفی نمودند. آنان معتقد بودند درحال حاضر نقش الگویی اساتید کمرنگ شده است. آنان تعهدات حرفه ای را چند بعدی عنوان نموده و عوامل اقتصادی, اجتماعی و سیاسی را بر آن موثر دانستند. همچنین روش ترکیبی برای آموزش پیشنهاد شد.نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که برنامه ریزی منسجم در دانشکده پزشکی برای التزام بیشتر فراگیران و اساتید به آموزش تعهدات حرفه ای ضروری است. برنامه های رسمی فعلی آموزشی در زمینه تعهدات حرفه ای کافی نیست و پیشنهاد می شود تمرکز بیشتری بر بهبود این آموزش ها از جمله توجه به نقش الگو بودن اساتید در طول دوره آموزشی پزشکی صورت گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علامی، عباس، محمدی، نوید، و شیرازی، ماندانا. (1394). تجربه اعضای هیات علمی در آموزش تعهدات حرفه ای به دانشجویان علوم پزشکی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 7(2)، 1-11. SID. https://sid.ir/paper/244407/fa

    Vancouver: کپی

    علامی عباس، محمدی نوید، شیرازی ماندانا. تجربه اعضای هیات علمی در آموزش تعهدات حرفه ای به دانشجویان علوم پزشکی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1394؛7(2):1-11. Available from: https://sid.ir/paper/244407/fa

    IEEE: کپی

    عباس علامی، نوید محمدی، و ماندانا شیرازی، “تجربه اعضای هیات علمی در آموزش تعهدات حرفه ای به دانشجویان علوم پزشکی،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 7، no. 2، pp. 1–11، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244407/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا