مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

721
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

625
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه اساتید پزشکی بالینی و علوم پایه در ارتباط با اثرات بالقوه سیستم آموزش به کمک همتایان در دانشگاه علوم پزشکی بابل

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 18

چکیده

 مقدمه: یکی از روش های نوین در زمینه آموزش, روش یادگیری به کمک همتایان می باشد. با توجه به مزایای این روش, هدف از مطالعه حاضر بررسی دیدگاه اساتید دانشکده پزشکی بالینی و علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی بابل در ارتباط با مزایای بالقوه سیستم یادگیری به کمک همتایان است.روش ها: در این مطالعه توصیفی – مقطعی, دیدگاه 238 نفر از اساتید علوم پایه و پزشکی بالینی دانشگاه علوم پزشکی بابل در مورد مزایای سیستم یادگیری به کمک همتایان, توسط پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت. جامعه مورد مطالعه به روش سرشماری انتخاب شدند. داده های بدست آمده توسط تست های آماری t یک نمونه ای, t زوج و AVOVA مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: از نظر اساتید شرکت کننده, این سیستم بیشترین تاثیر را بر عدم کم رنگ شدن نقش اساتید در آموزش (51.2 درصد), تقویت اعتماد به نفس دانشجو (47 درصد) و ارائه بازخورد به موقع و مناسب اندوخته ها (48.5 درصد) داشت. میانگین رضایتمندی (مزایا و اجرای این سیستم) از نظر جنس و سابقه تدریس معنی دار نبوده ولی میانگین این شاخص به صورت معنی داری از عدد 74 (عدد ملاک) بزرگ تر بود.نتیجه گیری: یافته ها نشان داد که اساتید پزشکی بالینی و علوم پایه موافق مزایای و انجام این روش هستند و اجرای این سیستم می تواند منجر به تربیت نیروی انسانی توانمند گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیدمجیدی، مریم، و جودی، رضا. (1394). دیدگاه اساتید پزشکی بالینی و علوم پایه در ارتباط با اثرات بالقوه سیستم آموزش به کمک همتایان در دانشگاه علوم پزشکی بابل. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 7(1)، 13-18. SID. https://sid.ir/paper/244423/fa

    Vancouver: کپی

    سیدمجیدی مریم، جودی رضا. دیدگاه اساتید پزشکی بالینی و علوم پایه در ارتباط با اثرات بالقوه سیستم آموزش به کمک همتایان در دانشگاه علوم پزشکی بابل. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1394؛7(1):13-18. Available from: https://sid.ir/paper/244423/fa

    IEEE: کپی

    مریم سیدمجیدی، و رضا جودی، “دیدگاه اساتید پزشکی بالینی و علوم پایه در ارتباط با اثرات بالقوه سیستم آموزش به کمک همتایان در دانشگاه علوم پزشکی بابل،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 7، no. 1، pp. 13–18، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244423/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button