مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

888
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

591
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دیدگاه دانشجویان در مورد تدریس واحد درسی توسط اساتید متعدد در دانشگاه علوم پزشکی بابل

صفحات

 صفحه شروع 30 | صفحه پایان 38

چکیده

 مقدمه: یکی از اشکال متداول آموزشی در علوم پزشکی, آموزش دروس توسط چند مدرس (اساتید مشترک) می باشد. این شیوه آموزشی همواره با موافقان و مخالفانی روبروست. این پژوهش با هدف ارزیابی دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی در خصوص تدریس واحدهای درسی با اساتید مشترک به اجرا در آمد. روش ها: مطالعه توصیفی-پیمایشی حاضر در سال 1392 میان گروهی از دانشجویان مقاطع کارشناسی و دکترای حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی بابل که حداقل یک ترم تحصیلی و یک درس با اساتید مشترک را گذرانده بودند, انجام پذیرفت. نمونه گیری به روش آسان و از میان افراد علاقه مند به شرکت در پژوهش به اجرا در آمد. داده ها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته مشتمل بر 20 سوال جمع آوری و از طریق شاخص های آمار توصیفی, استنباطی نظیر آزمون t مستقل و آنالیز واریانس یک طرفه و نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: از 180 دانشجوی مورد بررسی 62.2 درصد دختر و 65 درصد در مقطع کارشناسی بودند. 84.4 درصد در ترم جاری و 93.9 درصد در ترم های گذشته سابقه واحد درسی با اساتید مشترک داشتند. نیمی از دانشجویان (51.1 درصد) ارائه یک درس توسط چند استاد را نامطلوب دانستند. دلایل اصلی آن ها عدم توالی مطالب درسی, افزایش بیش از اندازه حجم و ارائه مطالب تکراری بود. 58.9درصد دانشجویان در صورت برخورداری از حق انتخاب, تمایلی به انتخاب واحد درسی با اساتید مشترک نداشتند. نتیجه گیری: با توجه به عدم تمایل اکثر دانشجویان در مورد تدریس واحدهای درسی با اساتید مشترک پیشنهاد می گردد تا حدامکان از بکارگیری چندین مدرس برای یک واحد درسی خودداری شده و در موارد غیر قابل اجتناب, تعداد مدرسان به حداقل ممکن کاهش یابد. همچنین سعی شود با هماهنگی بیشتر بین اساتید از ارائه مطالب تکراری و افزایش حجم غیرضروری مطالب جلوگیری شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

تیرگر، آرام، کاظمی، فروغ، بابازاده، ساناز، آقالری، زهرا، و قلی نیاآهنگر، همت. (1397). بررسی دیدگاه دانشجویان در مورد تدریس واحد درسی توسط اساتید متعدد در دانشگاه علوم پزشکی بابل. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 10(1 )، 30-38. SID. https://sid.ir/paper/244441/fa

Vancouver: کپی

تیرگر آرام، کاظمی فروغ، بابازاده ساناز، آقالری زهرا، قلی نیاآهنگر همت. بررسی دیدگاه دانشجویان در مورد تدریس واحد درسی توسط اساتید متعدد در دانشگاه علوم پزشکی بابل. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1397؛10(1 ):30-38. Available from: https://sid.ir/paper/244441/fa

IEEE: کپی

آرام تیرگر، فروغ کاظمی، ساناز بابازاده، زهرا آقالری، و همت قلی نیاآهنگر، “بررسی دیدگاه دانشجویان در مورد تدریس واحد درسی توسط اساتید متعدد در دانشگاه علوم پزشکی بابل،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 10، no. 1 ، pp. 30–38، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244441/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button