مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,809
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,196
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مهارت های خودتنظیمی بر انگیزش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشجویان پرستاری در درس زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 9

چکیده

 مقدمه: نیاز به تسلط به زبان انگلیسی به عنوان زبان جهانی و همچنین ابزاری برای دستیابی به اطلاعات علمی جدید در گستره های مختلف علمی, پژوهشی و فرهنگی کاملا احساس می شود. از این رو پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش مهارت خودتنظیمی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در درس زبان انگلیسی انجام گردید.روش ها: در این پژوهش نیمه تجربی از طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه استفاده شد. جامعه آماری کل دانشجویان رشته پرستاری شهر اهواز بودند. 84 دانشجوی رشته پرستاری دانشگاه جندی شاپور در آغاز ترم تحصیلی 94-93 با روش تصادفی ساده در گروه های آزمایش و کنترل جایگزین گردیدند. گروه آزمایش 5 جلسه مهارت های خودتنظیمی را آموزش دیدند. اثربخشی این آموزش از طریق آزمون انگیزش پیشرفت تحصیلی ISM مک اینرنی و سینکلایر و آزمون زبان انگلیسی (محقق ساخته) مورد ارزیابی قرار گرفت. در نهایت اطلاعات بدست آمده از پیش آزمون و پس آزمون مربوط به نمرات گروه مداخله و گروه های کنترل از طریق نرم افزار آماری SPSS و با استفاده از تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: بر اساس نتایج, در پیش آزمون (قبل از مداخله) میانگین نمرات دانشجویان در آزمون انگیزش پیشرفت تحصیلی در گروه مداخله و کنترل تفاوت آماری معنی داری را نشان نداد, اما میانگین نمرات پس آزمون (بعد از مداخله) در دانشجویان گروه مداخله اختلاف معنی داری را نشان داد (0.009=p).نتیجه گیری: بکارگیری آموزش مهارت های خودتنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان پرستاری تاثیر مثبت دارد و موجب افزایش انگیزش پیشرفت دانشجویان پرستاری در یادگیری درس زبان انگلیسی می گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گرشاسبی، ایوب، خرسند، الهام، و تقی زاده، علی. (1397). تاثیر آموزش مهارت های خودتنظیمی بر انگیزش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشجویان پرستاری در درس زبان انگلیسی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 10(1 )، 1-9. SID. https://sid.ir/paper/244444/fa

    Vancouver: کپی

    گرشاسبی ایوب، خرسند الهام، تقی زاده علی. تاثیر آموزش مهارت های خودتنظیمی بر انگیزش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشجویان پرستاری در درس زبان انگلیسی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1397؛10(1 ):1-9. Available from: https://sid.ir/paper/244444/fa

    IEEE: کپی

    ایوب گرشاسبی، الهام خرسند، و علی تقی زاده، “تاثیر آموزش مهارت های خودتنظیمی بر انگیزش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشجویان پرستاری در درس زبان انگلیسی،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 10، no. 1 ، pp. 1–9، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244444/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button